Recenze na knihu českého autora, sci-fi thriller s názvem: 2071

Autor: Andrej Líbal

Počet stran: 258

Nakladatelství: Nová Forma

Moc děkujeme autorovi @andrejlibal , že nám ve spolupráci poslal svou knihu.

Web autora najdete 👉ZDE👈.

Píše se rok 2071. Praha se blíží statusu dvoumilionová co do počtu obyvatel. V Evropě byly nedávno zavedeny operace nesmrtelnosti, které majetným občanům zajistí věčný život.

Sam je díky své práci jedním z nich. Až do chvíle, než ho obviní ze spolupráce s východními mocnostmi a nekompromisně spadne ke dnu společnosti. Aby přežil, musí pátrat po své minulosti a dokázat, že je nevinný.

V patách má agenty západu i východu a v hlavě fakt, že i nesmrtelní mohou zemřít.

Sci-fi thriller odehrávající se v Praze roku 2071. Zní to zajímavě a také je. Vlastně ještě nevyšla teprve bojuje o své místo na knižním výsluní a musím říct, že u mě si své místo vydobyla! Kniha je v předprodeji na portálu HITHIT – portál je určen na crowdfunding podporu projektu (tedy hromadné financování, které otevírá kreativním lidem doposud zavřené dveře). Pojď knihu podpořit svou koupí. Více se dozvíš přímo u autora na webu.

Hodně se mi líbila autorova vize budoucnosti, jeho představa mi přišla dost reálná a taková docela normální. Praha je zde relativně čistá, bezpečná, plně digitální a autonomní. Vše je zde zelené na elektřinu a na prvním místě je šetření životního prostředí, ničím se zbytečně neplýtvá. Vozidla se řídí samy, chodníky i křižovatky dokáží zachránit lidský život a zabránit nehodě.

Každý občan Prahy má vlastní komunikátor, díky kterému je online 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Za mě velmi povedená vize a sám bych ji bral a život v takové budoucnosti bych si uměl představit. Bohužel, je tu vždy nějaké ale… a příběh této knihy nám poukáže na hned několik velkých i menších „ale“ a to se mi líbilo.

2071
2071

To nenásilné ale dobře napsané téma, nad kterým by měl uvažovat každý člověk. Stojí nám tato dokonalá budoucnost za absolutní ztrátu soukromí? Za ztrátu osobního života, jelikož kdokoliv se může na nás nabourat a sledovat náš život. Žít neustále s velkým bratrem v zádech, neustále za sebou nechává digitální stopy jako drobečky, díky kterým vás vždycky nakonec najdou. Žít z možností stát se velmi jednoduše něčí loutkou nebo pokusným králíkem a ani o tom nevědět. Stálo by nám to za to??

Příběh knihy vypráví o jednom takovém člověku. Jmenuje se Sam, a stane se něčí loutkou v digitální válce velmocí o které nemá vůbec ponětí a jeho život nemá zde vůbec žádnou hodnotu. Z jeho pohledu začíná boj o život, který nemůže vyhrát…

Příběh je to zajímavý. Děj nám pěkně odsýpá. Je to trochu mix sci-fi, thrilleru a psychologického dramatu.  Hlavní postava je tu vystavena situacím, které by normálně nikdy nezažila, navíc se to vše odehrává v dokonalé Praze, kde ho každý vidí a vše zde může být nepřátelské. Každý billboard, každé autonomní vozidlo či dron, vše může nepřítel využít proti hlavnímu hrdinovi. Tento paradox byl to nejlepší na této knize. Nejvíce jsem se u těchto situací bavil, ale na druhou stranu jsem si říkal, že to takhle může vážně jednou dopadnout.

Po technické stránce se jedná o průměrně napsanou knihu, která se dobře čte, a hlavně bude hodně bavit lidi, jenž mají rádi různé moderní technologie. Najdeme zde několik narážek na různé dnešní problémy. Kniha je poutavá a dokáže čtenáře pohltit. Za mě nejvíce ve fázích útěku městem nebo třeba metrem. Nebyla zde hluchá místa a bylo tu také pár velmi zajímavých a moc dobře napsaných momentů.

Kniha má zajímavý přebal a uvnitř najdeme několik osobitých kreseb, jenž nám nedoplňují příběh, ale spíše nám kresby ukazují aktuální situaci, z pohledu hlavního hrdiny. Pro mě zajímavá přidána hodnota.

Knihu jako celek hodnotím kladně. Měl jsem jí přečtenou za tři večery a občas donutí člověka trochu přemýšlet a v duchu si filozofovat nad tím, jak to může jednou s námi dopadnout.

Máte rádi sci-fi knihy? Podpořili jste už někdy někoho v crowdfundingu?