recenze na antologii Město králů

Název díla: Město Králů

Autor: vícero autorů (Antologie)

Počet stran: 384

Nakladatelství: Straky na vrbě

💙Moc děkujeme autorce @fantasyjitka , která nám ve spolupráci poslala tuto 📕.

O knize

Autorka Jitka Ládrová vytvořila díky své povídce „Zpívající věže“, která se stala oblíbenou, nový otevřený svět. Ten se tak zalíbil, že jak sama autorka, tak i jiní začínající a nadání autoři začali tento svět rozšiřovat. A to i díky soutěži jenž nese název po oné první povídce „Zpívající věže“.

„Město Králů“ je už v pořadí 4. antologií složenou z vítězných a rozšiřujících povídek z výše zmíněné soutěže. V tomto sborníku najdeš svět postavený na kombinaci středověku a antiky. Najdeš v něm království a šlechtické rody, které se přou o moc a nebojí se pro dosažení úspěchu překročit běžné morální hranice. Zároveň nechybí ani otroctví, boje v aréně a válka inspirovaná řecko-perským konfliktem. Magie zde funguje, ale pouze v omezené míře. A její zneužití se trestá smrtí.

Popravdě nejsem na sebe hrdý, jelikož se ke mně dostala až čtvrtá kniha v pořadí, takže si říkám, že bych si měl přečíst i předchozí tři. Město Králů je totiž velmi povedený knižní fantasy zážitek 👍.

Kniha má pěknou a jednoduchou obálku. Navíc je ke knize k dostání zdařilá a podrobná mapa Města králů, takže jsme schopni si všechna místa v knize najit na mapě a udělat si lepší představu o tom, jak to asi na místě vypadá. Na konci knihy taky najdeme přílohy typu historie města různé podrobné informace o zajímavých místech, za mě je tohle velice přínosné.

Musím konstatovat, že se mi velmi líbí nápad nezávislých povídek umístěných do jednoho světa, více méně do blízkosti jednoho mýty a legendy opředeného města.

Město králů nabízí spoustu míst a prostoru pro fantazií a autoři povídek toho využili na sto procent. Tak jako ve všech antologiích dostáváme lepší i horší, ale i vynikající povídky. Nebudu zde vypisovat svůj názor na literární styl, sloh a pravopis. Každý z autorů píše jinak, jinak se jeho povídka čte a zde mě žádná vyloženě po technické stránce nezklamala. Navíc obdivuji, když je někdo schopný vměstnat dobrý příběh třeba na 80 stran 👍

Příběhů zde dostaneme několik, a rád bych vypíchnul tři povídky, které mě nejvíce bavily.

„Kamona“ od Tomáše Pytlíka, „Král na nebi, král na zemi“ od Jely Abasové a „Ztracená jména měst“ od Jitky Ládrové, tyto povídky byly nejzajímavější a nejzábavnější. Každá z nich měla zajímavý příběh a bavili mě. Jako celek hodnotím tuto antologií kladně. I když je každá povídka úplně jiná tak mě velmi bavila ta stínohra v pozadí. Byl tam nenápadný propletenec, jenž tito povídky stmeloval. V Povídkách jsme našli vše války, špionáž, lásku, nevěru, útěk před minulostí i zradu. Za mě povedená věc pro všechny, kdo mají rádi dobré fantasy příběhy 👍

Pro stažení ukázkové povídky „Zákon smečky“ klikněte 👉ZDE👈.

Recenzi na ní si můžete přečíst na našem IG

Předchozí tři díly: