Recenze na další komiks ze světa Cyberpunk 2077 - : Sny o velkém městě / Kde je Johnny?

napsal Robin 22.10. 2024

Název díla: Cyberpunk 2077: Sny o velkém městě / Kde je Johnny?

Autor: Bartosz Sztybor

Počet stran: 120

Děkujeme nakladatelství @crew_komiks za zaslání komiksu.

Komiks „Cyberpunk 2077: Sny o velkém městě / Kde je Johnny?“, je další dílo z velmi populárního světa Cyberpunk. Herní série nám zatím nepřinesla nic nového, ale ta komiksová se velmi rozrůstá. Příběh se odehrává v temné a fascinující atmosféře Night City, kde se prolínají sny a realita. Komiks nabídl dva příběhy plné napětí, emocí, smrti a vydařených akční scén. I když se jedná o dva docela krátké příběhy, každý je úplně jiny a nabízí pohled na život noname postav a opět velmi přesvědčivě buduje a tvoří tvář světa Cyberpunku…

První příběh nese název – Sny o velkém městě.

Jedná se o více poetický a emočně založený příběh. Setkáváme se zde s dvojicí mrchožroutu, kteří se toulají po ulicích Night City, a kradou kyberware. Každý je jíní i když dělají stejnou „prací“. Jeden se chce stát největším bossem a druhý by chtěl zažit co to je laská a klidný život. Bohužel v obou případech dokáže byt Night City, velmi kruté a přináší většinou jen smrt v lepším případě jen prohru a zklamaní. Osobně mě tento příběh bavil, kontrast mezi dvěma hrdiny, kterým nezbývá než dělat to stejné i když jsou každý úplně jiny, byl fascinující, za mě se dal tento příběh více rozvinout, ale délka komiksu to asi neumožnovala. Děj má strhující tempo a komiksoví příběh nedává čas na hlubší bloumání, což je v tomto případě škoda.

Na druhé straně Kde je Johnny?

Tento příběh se odehrává opět v Night city, ale má úplně jiný pohled na město. Hlavní hrdina je novinář, který bojuje proti korupci a zločinům, jenž terorizují jeho město. Za mě osobně se jedná o prohraný boj, jelikož Night City, je město, které stoji na základech kriminality. V příběhu se objeví jedno velmi známe jméno z herní série, ale objeví se jen jeho jméno. Příběh je to zajímavý s dobrým dějem a povedeným koncem. Osobně mě zaujal více než první příběh. Hlavni postava má charisma a detektivní zápletka měla své kouzlo.

Vizuální stránka komiksu je jedním z jeho nejsilnějších aspektů. Temné, neonově osvětlené panely skvěle odrážejí estetiku cyberpunku a atmosféru Night City. Stylizace postav a prostředí podtrhuje celkovou náladu příběhu, a grafika je rozhodně hodnotným přínosem k vyprávění.

Celkově „Sny o velkém městě / Kde je Johnny?“ mi nabídl další pohled na tento svět. Bohužel mě tyto dva příběhy neoslovily až tak abych to prohlásil za výborné dílo. Jedná se o průměrný komiks, jehož největší silou je originální svět, ve kterém se příběhy odehrávají.

Hodnocení 3,5⭐/5⭐