Recenze na knihu Agent Samantha Parksová od českého autora

Autor: Aleš Holaň

Počet stran: 160

Nakladatelství: Pointa

Recenze: Janča

Moc děkujeme autorovi Alešovi Holaňovi , který nám ve spolupráci poslal svou knihu.

Anotace

Po první válce s nepřátelskou mimozemskou civilizací byla na základě mírové dohody vytvořena neutrální zóna. Tu hlídá vojenská základna na planetě Helon 2, která se ale odmlčela. Organizace, jejímž úkolem je zajišťovat pořádek mimo Zemi, proto vysílá svého nejlepšího agenta Samanthu Parksovou na misi. Jejím úkolem je vyhledat záhadného vědce, který by mohl v hrozící válce pomoci. Možná ale najde někoho, koho vůbec nečekala.

Kniha Agent Samantha Parksová má černý přebal a na něm je vyobrazena černobíle žena, která má znázorňovat právě agentku Parksovou. Kaligrafie nadpisu je zajímavá a ke sci-fi se hodí. Ovšem celkově obálka příliš nezaujme a ani o příběhu mnoho nevypoví.

Začátek knihy mě příliš nenadchnul, dialogy mi přišli ploché. O světě jsme se až tak moc nedozvěděli, ale byli jsme vrženi víceméně ihned do akce. Tímto však je kniha opravdu zajímavá a příběh krásně ubíhá. Řekla bych, že toto akční sci-fi je více akční než sci-fi. Což mi ale nijak nevadilo. Akce byla popsána, velmi dobře a svižně. Bojové popisy byli srozumitelné a moc hezky vykresleny, takže jsem si je dokázala jednoduše představit.

Tím, že je toto dílo spíše akční tak trochu postrádalo technickou stránku, technické popisy vynálezů tam sice byli ale jen velmi okrajově. Ale to mi vůbec nevadilo, protože sama si moc v těch technických termínech nelibuji. Co mi na knize hlavně v začátku vadilo byla hlavní postava. Z prvních pár stran jsem ji vyhodnotila jako velice nesympatickou (namyšlenou) postavu, které v průběhu knihy změní charakter. Občas se chová nesmyslně, ze začátku je vykreslena za sexy neohroženou ženu, která je více než dokonalá ale poté si nedokáže vyměnit s mužem pár vět, aby ho přemluvila ke své věci. Žije u muže bez jakýchkoliv dotazů, dělá, co chce.

Zato výborná a tajemná postava Johna Malíka, byla naprosto překvapující a zajímavá. Rozhodoval se dle svých zásad a v žádném případě neodhaloval nic ze svého života. Konal dobro, a přitom se označoval za zlého. Postava si udržela svou kvalitu až do konce, a hlavně díky ní, se na další díl moc těším. A také z důvodu, že z první knihy vyplynulo až moc otazníků. A já rozhodně chci odpovědi! 😊 Konec příběhu byla jedna velká jízda a moc mě to bavilo.

Abych tuto recenzi nějak shrnula – dějová linka je velmi sympatická. Je to nenáročné a čtivé dílo, které je rozděleno do 12 kapitol a sčítá 154 stran. Příběh je opravdu zajímavý ale nedořešený. Autor se nás nejspíš snaží zlákat na jeho další knihu, kde se snad dozvíme více.

Další kniha s názvem Helon 2 vychází 17.1. 2022 a tentokrát už se skvělým přebalem, který dělal náš oblíbený grafik Jiří Dvorský (@jiri.dvorsky ) . Doufejme tedy, že toto pokračování vysvětlí více o světě, technologiích a postavě Johna Malíka.

Máte rádi ve sci-fi technologii nebo akci?