Recenze na třetí knihu z fantasy série "Vlci zvěrokruhu"

napsala Janča   💛    23.07.2024

Název díla: Vlci zvěrokruhu – Měsíční čarodějky (3.)

Autor: Elizabeth Briggs

Počet stran: 304

Nakladatelství: Cosmopolis

Děkujeme @cosmopolis_cz a @grada_cz za zaslání knihy k recenzi.

Příběh plný vášně a napětí pokračuje. Po náročné bitvě s nepřátelskou smečkou Lvů a Slunečními čarodějkami se Ayla ocitá na planetě Lunatera. Jako dcera Měsíční čarodějky má přirozený talent pro měsíční magii, ale čeká ji ještě dlouhá a náročná cesta plná výcviku. Její hlavní motivací je zachránit svou osudovou lásku Kadena, jehož bezvládné tělo zůstalo po bitvě v jejím náručí. Ovšem otázka zní, zda se jí to vůbec povede?

Na začátku knihy jsem se bohužel nedokázala vůbec začíst. Pasáže, kde se Ayla učila magii, byly velmi nezáživné a dlouhé. Autorka se sice snažila popsat proces učení a výcviku, ale pro mě to bylo spíše zdlouhavé a nudné, měla jsem z toho pocit, že snad ani sama autorka neví, jak to pojmout. Vůbec jsem si nedokázala představit, jak ta magie funguje, což mě odrazovalo od čtení. Když to srovnám s českou fantasy “Elementum” od Jiřího Dittricha, kde autor bravurně popsal fungování magie a její vizuál, tak musím říct, že toto se opravdu nepovedlo, tato část mě vůbec nebavila. Do čtení jsem se musela nutit, což je vždycky škoda, když kniha nedokáže udržet čtenářovu pozornost hned od začátku.

Poté však naštěstí přišel zlom, po necelých 100 stranách se Ayla opět vrací na místo bitvy a příběh začíná být opět zajímavý a čtivý. Tady se konečně začíná rozvíjet děj, který mě zaujal už v předešlém díle. Bavila jsem se a líbí se mi prvek jejího „údajného“ osudového partnera Jordana, dle slunečních čarodějek. Jejich vztah mě bavil, protože přinášel do příběhu napětí a emoce. Také zuřivost jejího pravého druha Kadena byla skvěle zpracovaná. Líbilo se mi, jak autorka zpracovávala jeho vztek a jak se tento prvek prolínal s hlavním dějem. Kadenova postava přinášela do příběhu dynamiku a jeho emoce byly velmi autentické.

Celková atmosféra knihy byla lepší, autorka vytvářela atmosféru plnou napětí. Kniha se zabývá tématy loajality, moci, odpovědnosti a obětí. Hluboké morální otázky, které jsou postavám kladeny, nutí čtenáře přemýšlet o jejich vlastních hodnotách a rozhodnutích. Motiv zvěrokruhu a jeho symboliky je fascinující a dodává příběhu další vrstvu mystiky. Ovšem tento díl, už jen profituje z předchozích dílů a z rozrůstajícího se nám již známého světa.

Celkově bych řekla, že kniha má své silné i slabé stránky. Začátek mě sice moc neoslovil, ale jakmile se příběh rozjel, byla jsem ráda, že jsem vydržela. Autorka má talent na vytváření zajímavých postav a jejich vztahů, což je pro mě vždy velké plus. Pokud máte rádi fantasy s propracovanými postavami a emocemi, určitě stojí za to dát této knize šanci, i když začátek může být trochu pomalejší.

Bohužel, musím konstatovat, že tato série má prozatím spíše sestupnou tendenci. A tento díl mě bavil zatím nejméně, narazila jsem na pár nesrovnalostí, které zde nemuseli vůbec vzniknout. Ayla se zde docela plácá ve svých pocitech, a celkově mě tak trochu tento díl zklamal, přinejmenším zprvu určitě. Doufám, že další díl bude lepší a celkově sérii povýší na lepší úroveň.

Hodnocení 3⭐/5⭐

Recenzi pro Vás napsala a vytvořila:
janča
Janča

Miluje fantasy již od dětství a její největší vášní byl a je Harry Potter a Pán prstenů. První si zamilovala knihy a poté i filmy. Od té doby miluje vše co je s fantasy svázáno. Ať už se jedná o PC hry, stolní hry, hru na hrdiny, knihy nebo filmy a seriály.