Recenze na dětskou fantasy knihu - Bambusová říše: Potopa

bambook

Název díla: Bambusová říše – Potopa (1.)

Autor: Erin Hunter

Počet stran: 216

Nakladatelství: Bambook

Moc děkujeme nakladatelství @bambook_cz za zaslání recenzního výtisku.

Bambusová říše se ocitne v nebezpečí poté, co je zatopena velkou vodou. Podle dávného proroctví mohou rozvrácenou zemi zachránit jen malá pandí trojčata. Podaří se tajemnému tygrovi spojit rozdělené sourozence znovu dohromady, aby společně naplnili svůj osud a zachránili celou Bambusovou říši?

Jedná se o fantasy knihu, která je prioritně určena pro děti. Tento úvodní díl se jmenuje Potopa a je to první díl série o Bambusové říši. Autorka Erin Hunter je u nás známá především svou sérii o Kočičích válečnících. Velmi známá je také i její série Volání divočiny (6 dílu) a Zákon smečky (6 dílů). Dokonce autorce u nás vyšli i tři komiksy v sérii Válečníci. Upřímně její knihy vždy vypadají dobře a zdá se, že se i dobře čtou. Člověk by řekl, že tato autorka nemůže dělat nic jiného než psát, když jí vychází tolik knih. Ale překvapení – Erin Hunter je kolektivní pseudonym. První knížky tak začali psát Victoria Holmes, Cherith Baldry a Kate Cary. Postupem času se k nim přidaly Tui Sutherland, Gillian Philip, Inbali Iserles a Rosie Best. Společně vydávají série Warriors (Kočičí válečníci), Survivors (Zákon smečky), Seekers (Volání divočiny) a Bravelands.

Nyní o knize, přebal vypadá moc hezky a je z tvrdých desek. Celkově je kniha moc příjemná a hezká. Ohledně toho, jak se mi kniha četla, musím říct, že mě velmi zaujal příběh, který se skládá z vícero hlavních postav. Není zde jen jedna přímá linie, ale mnoho malých a zajímavých příběhů, které jsou odsouzeny nakonec se propojit. Je to krásný a zábavný příběh medvědů, pand, levhartů, opic a další zvěře, která se snaží přežít a obnovit svůj starý svět před potopou. Opakuje se nám tam motiv víry, rodiny a statečnosti. V malém měřítku zde najdeme i zradu a strach. Jsou to takové klasické lidské charaktery v hávů zvířecím.

Musím ale přiznat, že ač zpočátku se mi zajímavá a netypická jména zvířat líbili, po chvilce, kdy jich tam opravdu dost přibylo začínali se mi motat a těžce jsem si je zapamatovávala. Proto bych řekla, že tento příběh je spíš pro starší děti 9+. Mladším by možná i unikali tajné indicie, které tam na čtenáře čekají.

Každopádně příběh byl zajímavý, svěží a místy i akční a plný napětí. Kniha nám toho dost odhalila ale i přesto tam zůstalo pár otazníků, které se určitě dozvíme v dalším díle. Mě osobně to dost nalákalo a jsem zvědavá, jak to bude pokračovat. Druhý díl této série se jmenuje Řeka tajemství a má vyjít 14.9.2022.

Hodnocení 3,5⭐/5⭐

Recenzi pro Vás napsala a vytvořila:
janča