recenze na fantasy knihu

Autor: Lucie Ortega Navrátilová

Počet stran: 324

Nakladatelství: @nakladatelstvi_fragment

Recenze: Janča

Moc děkujeme autorce @lucie.ortega.navratilova, která nám ve spolupráci poslalo tuto knihu.

Anotace

Tento příběh je o Leně, která si sáhla na život. Deprese a pocit méněcennosti jí k tomu dohnal ale jak se říká smrtí život nekončí. 😊 Lena se probouzí v močále a je z ní navka, budoucí bludička. Stává se magickou bytostí a získá rodinu o které nevěděla, že může existovat. Ovšem, aby dovršila svou proměnu, musí kromě zvládnutí svých nových sil zvládnout to hlavní, a to je nalákat do močálu lidskou duši. Její první oběť jí v poslední okamžik vyklouzla doslova mezi prsty, ovšem nevadí na splnění lhůty má Lena ještě příštích sedm let. Jenže… vše se změní po střetu s nepřátelskou strigou a všemocná Morana Leně udělí trest a to takový, že jí zkrátí lhůtu pro splnění, a to na sedm dnů. Lena se nevzdává svého bludičkového života a je pro to schopná udělat naprosto cokoliv. Zvládne včas najít svou oběť?

Jako první musím zmínit naprosto dokonalou obálku a název knihy. Hezky to na sebe ladí a kniha se musí prodávat úplně sama. 😊

Tato kniha mě opravdu velice příjemně překvapila. Autorka má velkou fantasii a nebojí se jí v knize uplatnit. Její psaní mi naprosto sedlo, stylisticky krásně vyladěno. Bravurně dokáže tvořit atmosféru a líčit prostředí, do detailu jsem si to dokázala představit. Lena byla velmi zajímavá postava, která po čas příběhu prošla vývojem. Bohužel, díky rychlejšímu tempu knihy, jsme neměli moc čas poznat vedlejší postavy více do hloubky což byla škoda. Vynikající nápady jako odevzdání vzpomínek a tím oddalování svého lidství atd.. U každé nové kapitoly má Lena své myšlenkové až psychologické pochody – o smrti, o životě atd. Autorka tam používá i citáty a skrz těchto myšlenek se dozvídáme proč si vlastně Lena vzala život. Opravdu dokonalý fantasy svět, který se mi líbil už i z toho důvodu, že se v něm nacházeli krásné postavy jako rusalka, víla, bludička, striga atd… miluji slovanskou mytologii. Závěr byl pro mě překvapivý a rychlý ale přitom dokonalý. I když tam té romantické linky mohlo být klidně i trochu více. 😊 Ovšem nutno podotknout, že je to spíše dívčí četba.

Znáte tuto autorku? Četli jste nějakou její knihu? Máte rádi slovanskou mytologii? Jakou postavou v této mytologii byste chtěli být?