Recenze na mangu One-Punch Man: Jednou ranou

Nakladatelství: @crew_komiks

Moc děkujeme nakladatelství @crew_komiks, které nám ve spolupráci poslalo tento komiks.

K.O. první ranou.

Saitama se stal až příliš silným, a i ty nejstrašlivější příšery poráží jediným úderem. Začíná legenda o nejsilnějším hrdinovi v těle obyčejného chlápka.

Jednou ranou…

Další manga hit současné doby se díky @crewkomiks dočkal i českého překladu.

One-Punch Man se začal objevovat na internetu v roce 2009. Mankaga (autor mangy) pod přezdívkou ONE psal a kreslil tuto digitální mangu sám. Kresba byla tudíž nevalné kvality. Tento aspekt převedl v dokonalost Júsuke Murata. Ten byl velkým fanouškem teto mangy. Jednou, když byl těžce nemocen se rozhodl, že bude dělat něco konstruktivního, a přitom zábavného a překreslí tuto mangu, díl po díle, a tak vznikla tato globální pecka. Já jsem rád, že vám můžu sdělit svůj pohled na tento projekt.

Jednou ranou…

Sen každého válečníka a hrdiny. Porazit každého nepřítele jednou ranou. Nezní to úžasně??? Vědět, že jdete do boje s tím, že vždy vyhrajete a pokaždé se vám podaří porazit zlo. Bohužel, náš hlavní hrdina to tak nevidí. Jelikož od soubojů s nepřáteli čekal trochu něco jiného. Takhle na jednu ránu, je to hrozná nuda a otrava. Saitama se stal hrdinou kvůli tomu, že se nudil.

První díl této série je vlastně komedie. Ať už hlavní motivací nebolí důvodem, proč se Saitama stal hrdinou nebo i tím, jak obyčejně až legračně hlavní hrdina vypadá. Má malou a plešatou hlavu (vlasy mu vypadaly při náročném tréninku). Jeho muskulatura má velmi daleko do jakéhokoliv zápasníka, natož superhrdiny. On sám se tváří, že ho nic nebaví a ze všeho nejvíce ho rozčiluje, když se objeví monstra v jeho městě a on ví, že mu bude opět stačit jedná rána a apokalypsa bude zažehnána. A on se bude moci vrátit zpátky ke svému nudnému životu.

Manga je to velmi svižná, akční a přímočará. Hned na prvních pár stránkách jsme vrženi do nového světa, plného monster, jenž čekají na to, až je Saitama porazí. Jedná se o první díl, takže se seznámíme s hlavním hrdinou a jeho v tomto případě velmi krátkým a intenzivním tréninkem. Co se týče příběhu vlastně tu žádný není. Tento díl je postaven na zábavě na nalákání lidí na akci prořízlou kulantními hláškami a nekonečným bojem s neustále přicházejícími monstry, jenž si myslí, že jsou neporazitelné a všem to dávají pěkně najevo. Ničí vše, co jim stojí v cestě. Dokud nepotkají apatického Saitama, jenž neví co to je strach a většinou ho samotný boj s nimi otravuje a zdržuje. Uvede se nám tu taky další postava jedná se o kyborga, který chce být také hrdinou. A díky tomu se nám tu začíná ke konci mangy rodit nějaký příběh. Jsme zvědaví, co dalšího nám nabídne druhý díl.

one-punch man
one-punch man
one-punch man
one-punch man

Teď ke samotné kresbě. Ta je hodně akční a vizuálně líbivá. Technicky je na vysoké úrovni. Jde vidět, že kreslíř Júsuke Murata jako velký fanda této mangy do kresby vložil pocity a hlavní přednosti této série. Akce je precizně nakreslená, je přehledná a nebojí se ukázat úplně všechno. Takže je dostatečně explicitní a surová. Dále bych vyzdvihl velkou fantazii a představivost. V tomto díle se nám představí několik rozličných monster a všechny jsou velmi osobité. Jejich kresba je propracovaná a dá se podle ní hned poznat co bude u tohoto monstra přednosti… Ale ono to je vlastně jedno, jelikož jak se objeví Saitama, dá jednu ránu a je s monstrem amen 👍😊. Co se týká kresby Saitamy a ostatních postav je vydařená a hlavní hrdina vypadá velmi legračně i s tím svým superhrdinským oblečkem a plešatou hlavou. Emoce jsou zde vykreslený úžasně ale to je hlavní přednosti většiny mang, takže „One-Punch Man“ ji má na srovnatelné úrovni.

Závěrem… Jedná se o velmi zábavnou akční a neokoukanou záležitost. Kresba je perfektní a oku líbivá. Jediné mínus je, že zde „prozatím“ nemáme žádný ucelenější příběh, ale já vím, že v dalších sériích se ho dočkáme. Také zde přibude spousta postav a jejich problémů, jenž výstavy hlavního hrdinu do spousty nezáviděníhodných situaci. Těšíme se na další díl.

Je věc, kterou byste chtěli vždy dokázat na první dobrou? Znáte tuto sérii?

Tento příspěvek má 3 komentářů

1. ...

Je mi jasné, že tohle víte, ale většina autorů mang píší jak příběh, tak kreslí. Tady je spíš důležité zmínit, že autor ONE není kreslíř a původní one punch man nebyl serializován.

Dále některé obraty v recenzi nejsou nic moc viz „Jde vidět, že kreslíř Júsuke Murata jako velký fanda této mangy do kresby vložil pocity a hlavní přednosti této série.“ Co to jsou pocity série? „Akce je precizně nakreslená, je přehledná a nebojí se ukázat úplně všechno“ co všechno? atd.

Ukázat náhled obalu komiksu je hezké, ale když bude takhle za textem, tak mi zhoršuje čitelnost textu.

Technickou stránku webu doporučuji také upravit. Když píši komentář, tak šedé písmo na černém pozadí není zrovna nic moc. Navíc jestli chcete, aby lidé psali komentáře, tak doopravdy nevyžadujte email.

1. Díky za připomínky, stále se učíme. Barvu samotného komentáře určitě hned opravíme. 🙂 Email vyžadujeme kvůli botům.
      Přejme hezké svátky 🎁🎄