Jak se tančí s papírovými draky? Recenze na knihu - Tanec papírových draků

Název díla: Tanec papírových draků

Autor: Petr Brožovský

Počet stran: 400

Nakladatelství: Epocha

Děkujeme @nakladatelstviepocha za zaslání knihy.

Nejsme normální. Nikdo normální by se nikdy nenechal nalejt k policii, ale my jsme extrém. Práce, co děláme, je špinavější než dvouhvězdičková štětka a za vrchol sociálního vyžití považujeme pozdravení se s někým, kdo si v posledních dvou hodinách nečistil zpod nehtů krev. Jsme PSZÚ – Policejní Sledovací a Zásahový Útvar (nebo taky Parta Slizkých Zkurvených Úchylů – což je vzhledem k tomu, že mezi námi jsou sériový vrah, pedofil, žhář, sadistka, nerd a další hříčky přírody, tak nějak přesnější). Vrána k vráně sedá – a my jsme hejno bílých vran. Neměli nás hledat, neměli nás najít, ale hlavně si neměli myslet, že jim tohle může projít! Je jedno, že jde o sektu převtělujících se telekinetiků, my totiž přicházíme s tou největší opthalmo-stomatologickou lekcí všech dob – oko za oko, zub za zub.

Chcete knihu, která bude svižná, akční, sršet nápady a určitě nebude nudit? Chcete knihu, která na druhou stranu nebude nějak extrémně zahřívat vaše mozkové závity? Dám vám jednu radu – otevřete si stránky nakladatelství Epocha hlavně její část fantastická Epocha a vyberte si snad jakoukoliv knihu z jejich nabídky a budete spokojeni. Takovým cenným úlovkem je kniha „Tanec papírových draků“. Knihu má na svědomí neokoukaný a nový autor Petr Brožovský. Jedná se o jeho prvotinu a o to víc jsem byl překvapený.

Kniha má úžasný název. Osobně zbožňují názvy, které mají filozofický nádech a velmi těžko se podle nich dá určit celkový příběh knihy. Navíc, když se k tomu přidá hodně povedená obálka s tajemným drsňákem a kostelní věži měl jsem velká očekávání. Myslím, že je Petr Brožovský z většiny naplnil.

První třetina knihy byla rychlá svižná a dobře se četla. Jediný nešvar bylo skákání nejen v čase ale i v prostoru. Upřímně jsem byl z toho trochu zmatený, ale po čase jsem se zorientoval. Prostřední třetina byla výborná, hlavní hrdina „Mrtvola“ a jeho policejní/nepolicejní tým byl složen z absolutně bizarních individuí. Člověk tuto bandu ani pořádně nestihl poznat, a už se s nimi musel loučit. Ano, autor nás tu nešetří a zabíjí postavy, ze kterými nás zrovna seznámil skoro okamžitě. Množství nekončící smrti dává trochu punc nesmrtelnosti hlavní postavě, která všechno přežije a všechny porazí, ale do příběhu se to hodí. Poslední třetina mi konečně ukázala onu fantasy část v plné kráse. Do této doby to byl velmi povedený, krvavý akční thriller, něco jako český/plzeňský Suicide squat 😁👍 akorát bez superhrdinských schopností. Ona fantasy ingredience byla přisypávaná velmi pozvolna. Dozvídal jsem se různé informace a postupně začalo všechno dávat větší smysl. Hlavní hrdina byl stejně překvapený z onoho vývoje jako já, protože tohle jsme ani jeden nečekali. Jeho drsňácké hlášky a popkulturní narážky snad na úplně všechno mě velmi bavily. Nakonec ale autorovi ujela ruka a vysypal to na mě všechno. Konstatuji, že finále byla brutální akční jízda říznutá telekinezi, telepatií a těmi, jenž se snaží změnit chod a řád světa… Tento šílený a akční konec mě velmi bavil. Navíc to vypadá, že by mohlo dojít i na pokračování, nechám se překvapit co si autor pro nás dále připraví.

Závěrem Petr Brožovský stvořil knihu, která je taková směska žánru a stylů, najdeme zde trochou od všeho. Tanec papírových draků je velmi čtivá a zábavná kniha, jenž obsahuje humor, který je úderný a drží se na hraně absurdity. Sice autorův styl nemusí sedět každému, ale kdo má rád Žambocha, Kotletu, Kulhánka tak si určitě tuto parádní akční knihu užije.

Líbí se vám  v knihách mimosmyslové schopnosti?

Tento příspěvek má 14 komentářů

1. Jamesnok