Recenze na animovaný seriál Cyberpunk: Edgerunners

Hodnocení 80 %

Animovaný / Akční / Sci-Fi
Japonsko, 2022, 4 h 5 min (Minutáž: 23–27 min)

V dystopickém světě prolezlém korupcí a plném kybernetických implantátů se nadaný, ale lehkomyslný kluk z ulice snaží stát žoldákem a renegátem v jednom a žít na hraně.

V roce 2020 vyšla hra Cyberpunk 2077. Tato hra od polského studia CD Red Projekt nebyla tak úspěšná jako jejich vrcholné dílo Zaklínač. Nakonec si ale i tato hra našla velkou fanouškovskou základnu a minimálně její vizuální zpracování, příběh a otevřený svět Night City si zaslouží velký respekt. Díky tomu mohl vzniknout seriál Cyberpunk Edgerunners, který sice nepokračuje či nikterak nenavazuje na herní příběh, ale tento seriál spíše rozšiřuje už tak propracovaný svět.

Samotný seriál má na svědomí Japonské animační studio Trigger, které vytvořilo již spoustou kvalitních anime filmů a seriálů.

Musím toto studio pochválit za perfektní přístup a využití základního zdroje. Lidé, kteří hráli hru Cyberpunk 2077 určitě ocení spoustu odkazů a ester eggu na tuto hru. Nejenže se příběh odehrává v kultovním Night City ono v seriálu tak i vypadá. Vizuálně se seriál hodně přibližuje hře nejen prostředím ale i kamerou a barevností. Najdeme zde auta, zbraně i bytosti, které jsou skoro totožné jako ve hře. Navíc mě osobně se velmi líbí, že ke sledování seriálů není potřeba znát herní předlohu. Ano jedinci, kteří mají s hrou osobní zkušenost si seriál možná více užijí, ale nemusí tomu tak být.

Samotný příběh je docela zajímavý v jádru se nejedná o nic dechberoucí, ale v pozdější fázi má určitý přesah, že lidské tělo je dokonalé tak jak je a není vytvořeno pro to, aby ho někdo umělé upravoval či rovnou nahrazoval. Hlavní hrdina David žije sám se svojí matkou v dystopickém městě budoucnosti Night City. Ve městě prorostlém korupcí, špínou a nikdy nekončící bojem o moc, který mezi sebou vedou znepřátelené korporace. Největší váhou jsou peníze a biologická vylepšení (augmentace) kdo nemá ani jedno či druhé, jak kdyby neexistoval. Peníze vládnou zdejší společnosti. David se svojí matkou se stanou oběťmi přestřelky gangsterů a Davidová matka později v nemocnici umírá na nedostatečnou pomoc, jelikož na ní neměli nárok (peníze). Náctiletý David zůstane sám s obřími dluhy a nejistou budoucností. Doma ale objeví něco, co mu změní život. Sandevistan biologické vylepšení těla, extrémně vzácnou vojenskou augmentaci, kterou si nechá přidělat na své tělo. Tímto nerozvážným krokem, rozpoutá brutální jízdu na jejímž konci on už nemusí žít.

Vizuálně povedená, ne úplně nejlepší animace, co jsem kdy viděl ale pro potřeby seriálu naprosto dostačující. Je to barevné, je to svěží a Night City vypadá dobře. Autoři se převážně vyřadili na akčních sekvencích, které jsou brutální, krvavé a zábavné. Velmi se mi líbilo, že každá postava je vizuálně originální a nabízí jiné možnosti využití díky augmentacím.

Závěrem – Příběh má zběsile tempo. Od první do poslední minuty tu není chvilka kdy by se něco nedělo. Osobně jsem seriál sjel za dva dny a velmi jsem se bavil. Občas to bylo až moc přehnané a elektronická hudba až moc agresivní ale v celkovém pojetí se to k sobě hodilo. Příběh zajímavý, postavy každá originální a většina z nich podstoupila i nějaký ten osobní vývoj. Největšími změnami si prošla hlavní postava David a byl to fakt nářez. Jedná se o zábavnou akční řežbu s povedeným vizuálem a psychedelickou hudbou 👍.

Jaký máte názor na seriálové adaptace her?