Recenze na komiks Batman:V žáru smrti

Název díla: Batman: V žáru smrti
Autor: Howard Chaykin

Děkujeme nakladatelství @crew_komiks za zaslání komiksu.

Dnes tu máme dalšího komiksového Batmana a musím říct, že tento Batman je velmi unikátní.
“Batman: V žáru smrti” je komiks, který nás zavádí do alternativního světa, kde se odehrávají události v roce 1961. Příběh je zasazen do doby přechodu mezi padesátými léty a érou sexuální revoluce, války ve Vietnamu a psychedelických hipíků. Komiks má jedinečnou atmosféru, ať už psaným textem nebo svým grafickým a vizuálním zpracováním.

Hlavním hrdinou je samozřejmě Batman, ale tentokrát se setkáváme s jinou verzí tohoto temného rytíře. Gotham City je stále místem zločinu a korupce, ale Batman se snaží udržet naději na lepší budoucnost. Jeho protivníci jsou však nebezpečnější než kdy dřív. Batman zde v první polovině komiksu není ani tak hlavní postavou jako pozorovatelem. V tomto alternativním vesmíru to s Bruce Waynem nedopadlo dobře a je z něho detektiv, který pracuje pro Gothamskou policii. Sleduje dění okolo Batgirl a Robina. Tato dvojice bojuje proti Gothemskému podsvětí i proti zkorumpované policii. Bruce Wayne se po nešťastné události a vlastním útěku před svými kolegy přidá k Batgirl a společně bojují proti všem nepřátelům.

Komiks nabízí poutavý scénář od Howarda Chaykina a nádhernou kresbu od Dana Breretona. Je to povedený kousek z alternativního světa, který stojí za přečtení. Přestože se možná nedostává na úroveň kultovních komiksů jako “Dlouhý Halloween” nebo “Temné vítězství”, má své kouzlo a přináší nám nový pohled na Batmana a jeho svět. Mě osobně tento komiks velmi bavil. Opět jak jsem zvyklý jsem dostal převyprávěný nešťastný příběh Batmana, tentokrát se jednalo ale o jinou a velmi povedenou story. Gotham zůstal stejný, a přitom byl dosti rozdílný. Navíc k tomu přidejte úžasnou retro kresbu, která je barevná, a přitom úplně dýchá starým kreslířským uměním. Velkoformátové kresby přes celé stránky jsou absolutně dokonalé! Já jsem velmi spokojený, že jsem dostal tak výborný komiks, který mě bavil od začátku do konce.

Celkově lze říci, že “Batman: V žáru smrti” je zajímavým, originálním a dosti kvalitním přírůstkem do světa komiksových hrdinů, potažmo do samotného světa Batmana. Já jako velký fanda nových a osobitých příběhů jsem si toto dílo užil, mám rád příběhy z alternativní reality, které ukazují mé oblíbené hrdiny v jiných pózách, než jsem zvyklý. Je to komiks, který se bude líbit jak novým, tak už hodně zkušeným čtenářům Temného rytíře.