Recenze na český sci-fi gamebook Druhá země

Autor: Eva Lassler

Nakladatelství: Mytago

Počet stran: 520

Děkujeme autorce @ronne_nurian

za zaslání jejího nového gamebooku.

„Druhá Země“ je dobrodružný sci-fi gamebook od české autorky Evy Lassler. Tento gamebook mě překvapil svou kvalitou, originalitou a rozsáhlosti nabízí více jak 650 odkazů na 520 stránkách.

Samotný příběh, který na stránkách tohoto gamebooku prožíváme nás zavede do vzdálené budoucnosti do kolonie Terratica. Civilizace, která proměnila měsíc v město. Máme zde také druhou kolonií Impera, která sídlí na jiném měsíci a vede nekonečnou válku s Terraticou. Hlavním hrdinou příběhu je Samuel Lawrence Keny. Muž, jenž čelí složitým životním rozhodnutím, a jde po stopách svého otce, a to v prostředí plném nečekaných událostí a tajemství. Dokáže Samuel najít ztracený artefakt, který umí zvrátit koloběh dějin na tu správnou stranu. I když kdo ví, která ta strana je ta správná…

Od samého začátku mě gamebook dobře seznámil s pravidly, s příběhem a vším co je k hraní nezbytně nutné. Vše je zpracované kvalitně i když je pravidel docela dost a člověk se musí na hru soustředit, tak celkově dávají pravidla i herní systém logiku a já se rychle s hrou sžil. Je zajímavé, že k hraní není potřeba žádná herní kostka. Zprvu jsem si říkal, že to bude na škodu. Nakonec to nebylo tak špatné. Sice mám radši kostku než nějaký náhodný systém, ale kostka je také o náhodě jen to funguje jinak, než jsem zvyklý. Ovšem musím uznat, že výhoda v tom byla a to taková, že jsem spolu s knihou nemusel tahat i kostky. Líbí se mi možnosti speciálního vybavení a různých jeho vylepšení.

Druhá země je spíše gamebook stavěný na pozornosti, dialozích a těch správných volbách. Velmi důležité je hned ze startu si vybrat asistenta a snažit se získat u něho co nejvíce bodu důvěry. Bavilo mě, že každý asistent dává jiné možnosti vedení příběhu a jiné možnosti, jak se rozhodnout a jak celý příběh projít. Jsou tu i náhodné pomoci, které od asistentů dostaneme. To přispívá k velkému množství možností, jak hru vést a znovu hrát. Znovu hratelnost je v tomto gamebooku velmi vysoká. Sám jsem hru hrál několikrát, než jsem došel do kýženého a velmi zábavného konce.

Druhá země není těžký gamebook, ale vyžaduje určitou dávku pozorností, trpělivosti a štěstí. Jelikož nemám ani jedno z toho, tak my dohrání tohoto gamebooku zabralo docela dost času. O to víc jsem si ale hru užil. Pro mě osobně nebyly největším nepřítelem protivníci ale moje vlastní chybná rozhodnutí 😀😀. Soubojů tu není mnoho ale o to více jsou intenzivní a zapamatovatelné.

Závěrem – chválím hlavní rozcestníky ve hře, také výběr asistentů a tras, což dodává hře hloubku. Nejsem úplně fandou použitého soubojového systému, ale prožitek z gamebooku mi to nikterak vážně nenarušilo. Nejdůležitější jsou zde rozhodnutí, která jako hráč uděláte. Je to gamebook, který klade důraz na konverzace, rébusy, úkoly a hádanky místo na akci, což ho dělá zajímavým. Celkově hodnotím „Druhou Zemi“ od Evy Lassler jako zajímavé začátek série. Je to gamebook, který pobaví, dokáže překvapit a má své kouzlo. Navíc příběh je zajímavý a hlavní postavy mají charakter a nejsou tam jen do počtu.