Recenze na komiks World of Warcraft Temní jezdci

napsal Robin ⚔  22.09. 2023

Název díla: World of Warcraft – Temní jezdci

Autor: Mike Costa

Ilustrace: Neil Googe

Počet stran: 144

Děkujeme nakladatelství @crew_komiks za zaslání komiksu.

World of Warcraft je úžasný svět plný magických míst, tajemných koutů a krásných scenérii. Je v něm také spousta zajímavých postav a každá z nich má svůj příběh. Jeden takový příběh vypraví i novinka od nakladatelství Crew „World of Warcraft: Temní jezdci“, jedná se komiks, který přináší do světa Azerothu tajemnou a temnou atmosféru. Temní jezdci jsou legendární postavy, které se prohánějí ponurými lesy Duskwoodu. Komiks se zaměřuje na skupinu aliančních šampionů, kteří se odváží postavit tajemným Temným jezdcům, kteří pátrají po pradávných artefaktech. Přidejte k tomu krvežíznivé Worgeny a vnitřní démony, kteří provázejí většinu aliančních šampionů a dostaneme dobře poskládané dílo.

Scenárista Mike Costa a výtvarník Neil Googe spojili své síly a vytvořili napínavý, zábavný a zajímavý příběh. Já jako velký fanda herní série jsem si nemohl nechat tento komiks ujít. Z osobní zkušenosti vím, že většina komiksů ze světa WoW jsou odpočinkovou záležitostí a příjemným rozšířením světa a lore této značky. Zde to není úplně pravda. Osobně hodnotím toto dílo v rámci WoW docela vysoko.

Základní příběh je docela jasný a přímočarý ale silnou stránkou děje jsou postavy a jejich vzájemná propojenost a interakce. Otec a syn, kteří mají spolu rozbroje se nakonec musí postavit tomu nejhoršímu co je mohlo potkat. Šílený kněz, který touží po pomstě a nevidí nic jiného, a spousta dalších menších charakterů a nuancí, které vytvořily zábavný a vícevrstvý příběh. Možná by se jednalo o jeden z nejlepších komiksů z této série, kdyby přece jen autor dotáhl několik věcí do konce a věnoval ještě více prostorů například Temným jezdcům nebo vedlejším postavám. Potom by se jednal o opravdu vynikající komiks.

Příjemné na tomto komiksu je, že nás vtahuje do světa World of Warcraft s plným nasazením a neustává ve vysokém tempu. Akce střídá akci setkáváme se se známými bytostmi a navštívíme i známá místa jako Duskwood, Goldshire, Darkshire a spoustu dalších. I když má příběh několik logických děr, tak jsem byl tentokrát celkovou kvalitou příjemně překvapen. Komiks se četl úplně sám a já se celou dobu bavil.

Po grafické stránce je komiks na vysoké úrovni. Má typický Warcraft vizuál. Nijak nevybočuje z už zaběhnutého standartu této značky. Kresba je akční, přehledná a oku líbivá. Neil Googe se snažil zachytit každý detail, a ještě více přiblížit tento příběh čtenářovi. Mám jen jednou výtku komiks je docela tmavý. Osobně bych ho udělal trochu světlejší.

.

Závěrem – Hodnotím Temné jezdce jako dobrý přídavek do světa World of Warcraft a určitě stojí za přečtení. Není potřeba znát herní předlohu ani být fanda her. Komiks sám o sobě bohatě stačí k ponoření se do temného a tajemného Duskwoodu. Kresba a vedení příběhu mi plně dovolovali si užít tuto dobrodružnou cestu plnou boje, kouzel a zármutku.

PS: Pro fanoušky WoW povinnost.