Recenze na druhou Somorru - gamebook, který ti nedá nic zadarmo

napsal Robin 12.03.2024

Název díla: Somorra: Město snů

Autor: Christian Sußner & Florian Sußner

Počet stran: 440

Nakladatelství: Mytago

Děkujeme nakladatelství @mytagocz za zaslání recenzního výtisku tohoto gamebooku.

Somorra – město bez naděje, bez budoucnosti a bez víry v dobro. Město, v jehož snech číhá smrt. Vládce zásvětí se rozhodl na tebe uspořádat hon. Pokud chceš přežít, budeš se mu muset postavit v jeho světě, v říši temných somorrských snů, hluboko pod Přístavní čtvrtí. Dokážeš porazit hrozivé nestvůry, nemrtvé a démony? A co je důležitější: Dokážeš vyváznout i ze svých vlastních snů?

„Somorra: Město snů“ představuje dobrodružství, které propojuje temnou atmosféru s interaktivním formátem gamebooku, což z něj činí přitažlivý kousek pro fanoušky fantasy a her s příběhem. Napsali ho ve spolupráci Christiana Sußner a Floriana Sußner, kteří dokázali stvořit svět, kde realita a sen splývají dohromady. Což představuje pro každého hráče velkou výzvu.

Příběh nás zavádí do Somorry, města beznaděje a temnoty. Autorův talent pro vytváření atmosféry a napětí zůstává na vysoké úrovni. Tento druhý díl přímo nenavazuje na děj z prvního dílu, a proto nejsou potřeba znalosti z předchozího dílu, proto lze hrát nezávisle na prvním díle. Osobně mám gamebooky moc rád, proto jsem si i tuto knihu moc užil.

Ponořil jsem se do role hlavního hrdiny a rozhodoval se ne vždy uváženě, spíše jsem do toho někdy vletěl přímo po hlavě, a to mělo za následek mou častou smrt. Výhodou je, že i když zemřete, můžete díky dvěma úrovním obtížnosti znovu navázat na předchozí hlavní bod příběhu a pokračovat dál ve hře. Já jsem volil úrovně zelenáč, jelikož mám stále v živé paměti první díl a tam to bylo utrpení. Vyzkoušel jsem si různé dějové linie, různé příběhové možnosti, které kniha nabízí. Kouzlo je v tom, že je tam plno důležitých detailů nebo logických puzzle, které nás udržuje při pozornosti a gamebook je díky tomu mnohem rozmanitější. Jsou tam také různé užitečné informace a předměty, které musíte zapisovat a obratně používat při hraní.

V této knize nalezneme na prvních stránkách pravidla, které jsou popsána srozumitelně, a na konci knihy najdete užitečné informace, odkazy a tabulky, do kterých si můžete zaznamenávat svůj postup. Moc mě to bavilo a rozhodně můžu doporučit, musím dokonce uznat, že mě bavila tato kniha o malinko více než předchozí díl, a to hlavně kvůli tomu, že zde je více akce a o trochu méně smrti. Základní koncept je sice podobny drogy/noční mury, ale aspoň tedy pro mě to byly dva odlišné zážitky. Každopádně radím, ať si to vyzkoušíte na vlastní kůži.

Hodnocení 4,5⭐/5⭐