Recenze na knihu Tma pod srdcem od české autorky

Název díla: Světla nad močálem – Tma pod srdcem (2.)

Autor: Lucie Ortega Navrátilová

Počet stran: 344

Nakladatelství: @nakladatelstvi_fragment

Moc děkujeme autorce @lucie.ortega.navratilova, která nám ve spolupráci poslalo tuto knihu.

Za událostmi z minulého léta by Lena nejraději udělala tlustou čáru. Nečekaná žádost o pomoc ji však přivede zpět do Lukášova penzionu, kde odhalí znepokojivé tajemství. Kvůli němu se vydává přes Temný Nav k Ostrovu neviňátek, aby našla duši nenarozeného dítěte. Kostějovo království je ale nebezpečnější než kdy dřív a Leně by se velmi hodila Divišova pomoc.
Dokáže úkol splnit? Odolá nové hrozbě, která se Temným Navem šíří?

Opět musím pochválit obálku knihy, která vypadá moc hezky a odráží psychický stav hlavní postavy. Ale musím přiznat, že obrázek prvního dílů si mi stále libí víc. 😊 Obě tyto krásné obálky má na svědomí talentovaný Filip Storch (@filipstorch ).

První díl jsem hodnotila velmi kladně, a s tímto druhým dílem nás opět čeká kladná recenze! Na této sérii se mi líbí, že autorka protnula psychologii s fantasy. Hlavní postava zůstává stejná, jako v předchozím díle a opět poznáváme její boj s vnitřními démony. A nejenom její, ale i dalších postav, kteří se taktéž objevovali v předešlém díle. Lukáše jsem měla ráda už i v prvním díle a tady moje sympatie k němu opět vzrostly.

Musím říct, že autorka umí opravdu poutavě psát a dokáže i zajímavě zachytit psychiku postav. Nebojí se rozebrat vnitřní pocity, které jsou velmi depresivní, přesto se díky tomuto postava stává více reálná. Myslím, že plno lidí se s ní dokáže ztotožnit a tím jím je příběh sympatičtější. Občas i já sama mám pocit, že jsem hypersenzitivní. 😊 A další pozitivum vidím v tom, že lidé aspoň mohou nahlédnout do hlavy takovému člověku a může jim to i pomoct v chování k nim. Na začátku každé kapitoly byly vnitřní myšlenky, občas k zamyšlení a někdy až motivační.

Začátek příběhu se vyvíjel pozvolna a poté jak jsme se vrátili do Temného Navu, kniha začala mít spád a byla plná dobrodružství a překvapení. Musím přiznat, že první polovina knihy byla horší než druhá, proto také hvězdička dolu. Druhá polovina byla ale fantastická. Příběh nám nabídl radost, lásku, zklamání i vztek. Nové postavy, které se do příběhu hodily. Velmi zajímavou zápletku, která mě doslova zaskočila ale i přesto se mi moc líbila. Lena zde byla doslova zlomená, já jsem si její vývoj v knize užila. A Dušemor – dokonala postava, kterou jsem nesnášela a milovala. Trochu mi v tomto díle chyběl ten až skoro pohádkový nádech slovanské mytologie. Konec byl zajímavý a nepředvídatelný. Jsem s četbou této knihy moc spokojená, a určitě budu vyhlížet další autorčiny knihy.

Recenzi pro Vás napsala a vytvořila:
janča
Janča