Recenze - Akira 3. pokračovaní kultovní mangy je dechberoucí dílo

Název díla: Akira 3.

Autor: Katsuhiro Otomo

Počet stran: 288

Děkujeme nakladatelství @crew_komiks za zaslání recenzního výtisku této knihy.

Jsem velmi rád, že se mi do rukou dostal třetí díl kultovní mangy Akira. První dva díly byly vznikající a třetí v ničem nezaostává a drží se nastoleného tempa. Spíše bych řekl, že tempo příběhu nebo akce je ještě rychlejší a zběsilejší než v předchozích dvou dílech.

Tecuo je zraněn při mohutném laserovém bombardování vojenským satelitem. Kaneda a Kei narazí při útěku z tajemného podzemního komplexu na malého chlapce s číslici 28 na ruce a zachrání ho. Že by se super tajná zbraň jménem Akira konečně probrala ze svého ledového spánku? Po této zbrani touží nejen armáda a vojenská elity, ale také hlava nové náboženské sekty paní Mijako. Hon za mocí pokračuje, kdo se zmocní Akiry? Jak to dopadne s Neo – Tokyem? Bude se historie opakovat a dojde k obrovské katastrofě, kterou předpovídala paní Mijako?

Wow, třetí díl je fakt neskutečná jízda. Hned od prvních stran se děj a příběh řítí kupředu. Ono tu toho příběhu ani moc není, jelikož to je jedná velká akce. Vše se odehrává na relativně malém prostoru v uličkách Neo – Tokya. Futuristické ho města plného obrovských mrakodrapů a miniaturních uliček, kde se dá výborně skrýt před pronásledovaly. Bohužel, zde ale není úniku a všichni (Nezuo,Mijako, plukovník, Kei a Kaneda) se střetávají v jednom obrovském boji o moc, i o to kdo bude pánem Akiry. Nebojí se při boji zabíjet lidi a ničit vše, co jim přijde pod ruky. Do boje zasáhnou vojáci, tanky a autonomní robotické jednotky, samozřejmě nesmíme zapomenout na několik vyvolených, kteří vládnou mimosmyslovou mocí. Uprostřed tohoto pekla se nachází malý chlapec s číslici 28 na dlaní, který už má dost vraždění, ničení a ubližování druhým. Jak se bude chovat dětská mysl uprostřed toho všeho pekla? Podlehne tlaku, nebo prostě vybouchne a ztratí sebekontrolu?

Po grafické a technické stránce nemám co vytknout. Dokonalá, detailní kresba Neo – Tokya, díky které působí komiks velmi moderně. Akce je přehledná, monstrózní a prostě Akirovsky přesná, a přitom dosti šílená. Katsuhiro Otomo má svůj nezaměnitelný styl, který je výjimečný a já ho velmi obdivuji.

Závěrem – Třetí Akira je opět mistrovské dílo. Katsuhiro Otomo rozehrál příběh, jež udivuje milióny fanoušků po celém světě a já patřím mezi ně. Už teď se nemůžu dočkat dalšího pokračování a toho kam se příběh bude vyvíjet dál. Jak to dopadne s hrdiny tohoto příběhu.

PS: Konec mě fakt dostal, čekal jsem spoustu věcí ale tohle ne. Posledních několik stran jsem otáčel pomalu a nevěřil tomu co tam vidím.

Hodnocení 5⭐/5⭐

Znáte Akiru?