Co říkáte na zaklínače ve filmu? Recenze: Zaklínač - Vlčí sen

witcher

Název filmu: Zaklínač: Vlčí sen

Žánr: Akční, Horor, Anime, Fantasy,

Režie: Kwang II Han

Stopáž: 82 minut

Obsah filmu

Vesemir se chce stát zaklínačem, aby unikl chudobě. Při jedné příliš nepěkné příležitosti se setká s uměním zaklínače Deglana a rozhodne se žít stejným životem jako on. V pevnosti Kaer Morhen se zúčastní výcviku a stane se plnohodnotným zaklínačem. Ve jménu kodexu zaklínače zabíjí různé příšery pro peníze a slávu. Když se ale objeví nová hrozba, musí se postavit nejen současným nepřátelům ale i démonům z minulosti.

Film nám nabídne krvavou animací plnou zběsilých soubojů a magických bitev, jak lidí proti lidem, tak také proti různým magickým tvorům. Příběh je zde to nejzajímavější a nejlepší. Dostáváme nálož Sapkowského klasiky, kde svět není jen černý a bílý ale je šedý a pochmurný. Nechybí nevraživost mezi lidmi a ostatními rasami, zaklínači tam mají také své místo a nepatří zrovna mezi oblíbené společníky do hospody. Každá postava je zajímavá a nikdy nevíte kdo je vlastně ten zlý. Vesemir je zábavný týpek a díky rozdělení filmu do dvou časových rovin přítomnosti a Vesemirovy minulostí dostáváme krásný pohled na tohoto zaklínače. Tento počin nám zajímavě doplní hluchá místa, co nám chyběla (zničení Kear Morhen/Vesemir= nejstarší Zaklínač).

„Zaklínač: Vlčí sen“ je příjemné spojení kvalitního příběhu a legendárního světa z pera Andrzeje Sapkowského se zajímavým akčním anime vizuálem.

Navíc mě zaujala filmová hudba/soundtrack a celkové zpracování zvukových efektů, které dodávali filmu velice povedenou atmosféru. Kladně hodnotím i výběr dabérů – Vesemira namluvil Theo James (film Divergence – Čtyřka; dabing Castlevania), zaklínače Deglana namluvil Graham McTavish (film Hobit – Dwalin, dabing Castelvania – Drákula). Proto doporučujeme si film poslechnout v originálním znění s českými titulky (nebo taky s žádnými 🙂 ) . Tím ovšem nechceme nějak snižovat český dabing, který byl také povedený.

Mám jen dvě výtky k dokonalosti. První je chování Vesemira to je na zaklínače moc prostopášné a lehkomyslné. Navíc vidět zaklínače brečet se nestává každý den . Druhá je směřována na bojové scény, Zaklínač není Mistr Jedi . Chtělo by to méně létání a více parírování a šermu.

Tento film je ke shlédnutí na streamovací službě NETFLIX.