Recenze na komiks: Opovrženíhodný Deadpool - Deadpool vraždí Cablea

napsala Robin 26.09. 2024

Název díla: Opovrženíhodný Deadpool – Deadpool vraždí Cablea

Autor: Gerry Duggan

Žánr: komedie, akční, superhrdinský

Děkujeme nakladatelství @crew_komiks za zaslání komiksu.

Deadpool

je rok od roku oblíbenější postava a poslední film ve kterém se tenhle hrdina objevil po boku kultovního Wolverina mu na jeho slávě ještě přidal. Komiks Opovrženíhodný Deadpool – Deadpool vraždí Cablea představuje nejen tradiční porci akce a humoru, kterou od Deadpoola očekáváme, ale také nečekaně silné a zajímavé momenty, které příběh činí hlubším, než by se na první pohled mohlo zdát.

Hlavním tématem příběhu je to, že Deadpool musí splnit další zakázku na vraždu ale tentokrát na vraždu Cablea. Situace se zdá naprosto šílená, ale v Deadpoolově světě to dává smysl. Příběh prochází několika emocionálními zvraty, kdy se ukazuje, že ačkoliv Deadpoola pohání jeho chaos a anarchie, tato mise má pro něj nečekaně hluboký osobní význam.

Děj se sice opírá o klasickou akci, kterou já osobně má tomto komiksu milují, ale zároveň přináší vážnější téma – otázku přátelství, zrady a odpovědnosti za své činy. Deadpool se ocitá v morálním dilematu, když musí čelit tomu, co znamená skutečná věrnost. Cable je Deadpoolovým protipólem – disciplinovaný, pragmatický a klidný, což vytváří skvělou dynamiku, kterou komiks výborně využívá.

V tomto díle nechybí obrovské množství typického černého humor, nechybí popkulturní odkazy a meta-komentáře, které dělají Deadpoola Deadpoolem. Přestože je jeho úkolem zabít Cablea, neztrácí při tom svou schopnost bavit. Naopak, právě situace, kdy musí čelit někomu, koho respektuje, dodává příběhu napětí i humor. Scénárista si pohrává s očekáváním čtenářů, když Deadpool velmi zábavné je neustále Deadpoolovo narušování vážných okamžiku sarkastickými poznámkami.

Akční scény jsou dynamické a krvavé, jak je u této série zvykem. Boj mezi Deadpoolem a Cablem je jednou z nejlepších akčních sekvencí, za poslední dobu, kterou jsem v komiksu viděl.

Jedním z nejsilnějších prvků této knihy je vývoj Deadpoola jako postavy. Většina lidí ho vnímá jako klauna a zabijáka, ale tento komiks ukazuje jeho lidskou stránku – postavu, která i přes své psychotické sklony touží po uznání a přátelství. Cable, na druhé straně, je zde představen jako silná, ale zároveň zranitelná postava, která chápe, že musí být obětí, aby svět mohl pokračovat. Tato kombinace charakteru tvoří páteř tohoto díla.

Kresba v Opovrženíhodném Deadpoolovi je dynamická a detailní, přesně taková, jakou si takto akční příběh zaslouží. Bojové scény jsou rychlé a intenzivní, ale zároveň přehledné. Barevná paleta dobře ladí s atmosférou, kdy krvavé souboje a tmavší tóny zvýrazňují dramatické momenty, zatímco světlejší odstíny dávají prostor humorným scénám. Deadpoolovi grimasy a tělesné projevy dodávají každé scéně další vrstvu komediálního efektu, aniž by to ubralo na vážnosti děje, ale není to nic, co bychom v jiných Deadpool komiksech nedostali.

Závěrem je Opovrženíhodný Deadpool – Deadpool vraždí Cablea příběhem, který mě pobaví, ale také překvapil vyšší emocionální vrstvou. Deadpool se zde ocitá v roli vraha, ale zároveň přítele, což vytváří fascinující kontrast mezi jeho klasickou chaotickou osobností a vážným úkolem, který musí splnit. Akce, humor a emotivní momenty jsou v perfektní rovnováze, což dělá z tohoto komiksu výborný zážitek. Pro fanoušky Deadpoola je to povinnost. Ti ostatní možná poznají tuto postavu v jiném světle.

Hodnocení 4⭐/5⭐

Tento příspěvek má 6 komentářů

1. Undеniably Ьelieve that which you said. Yourr favorite justification appeareԁ to