Recenze na unikátní komiks Batman a Joker: Destruktivní duo

Název: Batman a Joker: Destruktivní duo

Scénář: Marc Silvestri

Ilustrace: Marc Silvestri

Vydání: 2024

Žánr: Superhrdinský komiks, Krimi, Akce

Děkujeme nakladatelství @crew_komiks za zaslání recenzního výtisku této knihy.

Batman je hrdina, který mě osobně nikdy neomrzí, navíc edice Black Label, pod kterou tento komiks spadá je žánrově a příběhově odproštěna od lore a daných pravidel, takže nikdy nevím, co dostanu a co mohu očekávat. Destruktivní Duo je naprosto originální a jedinečný počin.

„Batman a Joker: Destruktivní duo“ je odvážný a vzrušující příběh, který spojuje dva z nejikoničtějších postav v historii DC do jednoho nezapomenutelného, spontánního a destruktivního dobrodružství. Scénář a ilustrace Marc Silvestriho přináší nový pohled na dynamiku mezi Temným rytířem a jeho největším nepřítelem Jokerem.

Příběh začíná netradičně – Batman a Joker jsou nuceni spolupracovat proti společnému nepříteli, který ohrožuje Gotham City. Tento nepřítel, jehož totožnost zůstává dlouho neodhalená, přináší chaos a destrukci, a oba protagonisté musí spojit své síly, aby ho zastavili. Zápletka je plná zvratů, napětí a nečekaných momentů, které mě udrželi v absolutním napětí od začátku až do konce.

Autor Marc Silvestri velmi dobře zachytil esenci obou postav. Batman je stále ten nekompromisní a disciplinovaný hrdina, zatímco Joker si udržuje svou nepředvídatelnou a maniakální povahu. Společná práce těchto dvou postav přináší zajímavé a často humorné momenty, kdy jejich rozdílné přístupy k řešení problémů vedou k napjatým situacím a nečekaným řešením. Vývoj jejich vzájemného vztahu je jedním z klíčových prvků komiksu a je zpracován s hloubkou a citem pro detail a charakter obou postav.

Za mě osobně je největší silou tohoto díla jeho vizuální stránka. Silvestriho ilustrace jsou ohromující, chaotické, roztřepené ale vizuálně podmanivé, navíc se hodí k příběhu a atmosféře, ta je velmi hororová a abstraktní. Gotham je vykreslen dosti Burtonovski až viktoriánsky. Batman má Batmobil co vypadá jako vylepšené Lamborghini a za zády má letku dronů, a přitom se pohybuje ulicemi až historického Gothamu. Působí to velký kontrast mezi vizuálem a technologiemi, které jsou zde využívány.

Dialogy mezi Batmanem a Jokerem jsou brilantně napsané. Marc Silvestri zvládl zachytit jejich odlišné hlasy a charaktery, což vede k nezapomenutelným výměnám plným sarkasmu, napětí a občas i nečekaného humoru. Scénář je napínavý a dobře strukturovaný, s pečlivě vystavěnou zápletkou, která byla výborná po celu dobu četby.

Závěrem – „Batman a Joker: Destruktivní duo“ je vynikajícím a jedinečným přírůstkem do Batmanových příběhů. Přináší nový a osvěžující pohled na dva ikonické charaktery, jejichž vztah je jedním z nejkomplexnějších a nejkomplikovanějších v historii komiksu. Silvestriho mistrovská ilustrace a napínavý scénář činí tento komiks povinnou četbou pro všechny fanoušky Batmana a Jokera.