Recenze na fantasy knihu Kouzlo obsidiánu

Autor: Petra Martišková

Počet stran: 272

Nakladatelství: Cooboo

Moc děkujeme autorce @petramartiskova , které nám ve spolupráci poslalo tuto knihu.

Druhý díl české fantasy ze současné Prahy

Svět démonů a zaklínačů. Zakázaná láska, která začíná být pro oba nebezpečná. Starodávné proroctví, které se začíná naplňovat. Vzdorovat osudu se nedá…

Anna se vzpamatovala ze šoku a konečně přijala fakt, že je součástí temného světa démonů a zaklínačů, o němž dosud neměla ani tušení. Zjišťuje, že do jejího světa patří také mágové a alchymisté, kteří ji mají chránit. Jenže to se zdá být téměř nemožné, zvláště když se objeví starodávné proroctví, které jak se zdá, má hodně co do činění právě s nově zasvěcenou Annou. Pomalu skládá jednotlivé díly skládačky, z nichž začíná být jasné, že k tomu, aby se proroctví naplnilo, budou potřebovat také démony…

Damien už je unavený intrikami a nechutnými praktikami svého mocného otce – krále démonů. Jeho touha vymanit se z jeho područí a celý královský rod zlikvidovat, je každým dnem silnější. O to víc, když král nařídí Cedrikovi, aby Damienovi udělal posun a zapomněl tak na Annu. Dokáže vzdorovat mocnému kouzlu? Odpustí zradu svému příteli? A postaví se svému otci, aby ochránil svou lásku?

Teď nevím, zda byl tento díl o tolik lepší než první, nebo zda u toho prvního dílu jsem měla jakési nedobré rozpoložení či byla špatná konstelace hvězd. 🤷🏻‍♀️

V předešlém díle mi nesedla hlavní postava – Anna, zaklínačka, která mi přišla velmi svéhlavá, což mě občas až štvalo. Ovšem pozor, v tomto díle mě její charakter bavil a vůbec mi nepřišla otravná, naopak byla mi sympatická a oblíbila jsem si jí. Možná až moc naivní a málo si věřila, ale to dívky v jejím věku tak dělají. Takže z tohoto úhlu velmi uvěřitelné.

„Hlavou mi vířilo tolik protichůdných myšlenek, že jsem měla co dělat, abych si zachovala alespoň zbytky zdravého rozumu. Jako puzzle jsem skládala dohromady střípky ze svého života. Zatímco jsem vyrůstala se zaklínačem, který mě připravoval na tuhle šílenost, které říkal život, existoval někde můj skutečný děda.“

Také zde pociťuji změnu, a to hlavně v romanci Anna a Damien, v prvním díle jsem kritizovala, že jejich romance proběhla příliš rychle a bez emocí… Zde v poslední bonusové kapitole (která mi přijde jako skvělý nápad) máme seznámení těchto dvou z pohledu Damiena, což se mi moc líbilo a získala jsem představu, co se mu honilo v hlavě a také jak na Annu pohlíží. Byť v počátku druhého dílu je jejích vztah chladný, postupem času dozrává a rozvíjí se. Nebo jen odhaluje, co tam bylo celou tu dobu.

Tato kniha byla jedna velká jízda. Už nás příběhem provázelo více postav, a hned několik z nich jsem si opravdu oblíbila. Třeba Cedrika a Adriana! Také jsme se dozvěděli plno zajímavých věcí a navštívili zajímavá místa. Řešilo se proroctví, a jestli je v tom zapletená i Anna osobně. Pořád se něco dělo a děj pěkně plynul. Knihu jsem měla přečtenou docela rychle a nenudila jsem se!

Abych to nějak shrnula, psaní autorky je na velmi vysoké úrovni. Je to čtivé a nejsou tam žádné zádrhely, či nudná vata. Samozřejmě tam bylo pár věcí, které mi trochu nedávaly smysl. Například dějová linka ohledně jedné postavy, která byla tak průhledná a jasná už zpočátku a sama Anna na to několikrát upozornila ale nikdy jí sama nekonfrontovala. Což mi přijde podivné. Ale jinak jsme odhalovali jedno tajemství za druhým a byla to opravdu zábava. Zakomponování příběhu do Prahy je skvělé a zmínky o různých historických věcech jsou zajímavé, nejvíc mě na tomto díle bavili alchymisti a orloj. 😊 Příběh byl napínaví, vtipný a romantický, přitom ne přitažený za vlasy a působil mile a uvěřitelně a byla tam ta správná dávka sarkasmu.

Knižní série je zatím dost zajímavá a druhý díl autorka ukončila tak, aby nás navnadila na další díl, který si určitě ráda přečtu a těším se, jak to vše dopadne.

Recenzi pro Vás napsala a vytvořila:
janča