Komiksová Recenze: Diablo - Legenda o barbarovi: Bul-Khatos - Krev, Moc a Boj v Temném Světě

napsal Robin   ⚔   23.08.2023

Název díla: Diablo – Legenda o barbarovi: Bul-Khatos

Autor: John Arcudi

Děkujeme nakladatelství @crew_komiks za zaslání recenzního výtisku této knihy.

Vývojářský tým hry Diablo® a legendární duo složené ze spisovatele Johna Arcudiho a kreslíře Geralda Borgese vám přinášejí nezapomenutelný příběh, vyprávěný s dechberoucími ilustracemi. Legendy o barbarovi Bul-Kathosovi jsou mýtem o mocném vládci, který si své jméno vydobyl ve výhni bitvy, a zároveň o tragédii jako otce, nesoucího těžké břímě.

PONOŘTE SE HLOBĚJI DO TEMNÉHO SVĚTA DIABLA

Jsem velkým fanouškem hry Diablo. Velmi živě si pamatuji večery strávené u dědova počítače, kde jsem hrál první díl Diablo a později jsem na střední škole propadl druhému dílu, který se stal kultovní záležitostí. Moc mě zaujala myšlenka na rozšíření příběhu prostřednictvím komiksu nebo grafického románu, a kdo jiný by měl být tím pravým tahounem než legendární barbar Bul-Kathos. Sám jsem rád hrál za barbara, a proto mě toto spojení oblíbené hry s oblíbenou postavou nadchlo.

Kde začít… Diablo je kultovní záležitost, ale bohužel tento komiks je čistý průměr. Příběh je jednoduchý a přímočarý, soustředí se na tři postavy. První a hlavní postavou je slavný barbar Bul-Khatos a další dvě postavy jsou jeho děti, Naarah a Hiram. Ačkoli jsou dvojčata, jsou naprosto odlišní. Naarah se stala skvělou bojovnicí a klonem svého otce, zatímco Hiram se nikdy necítil spokojený s životem v kmeni svého otce. Odešel a po letech se vrátil zpět do své rodné vesnice. Během svého putování narazil na dávnou moc, kterou chce ovládnout za každou cenu, ať už to znamená postavit se po bok svému otci nebo jít proti němu. Začíná krvavý boj, kde meče a sekery čelí magii a démonům.

Komiks se čte lehce a rychle. Přečetl jsem ho během necelé hodiny, ačkoli jsem nad ním nemusel dlouze přemýšlet, bavil mě. Jedná se o zábavný počin, ke kterému se ale v nejbližší době asi nevrátím. Komiks staví na rodinných vazbách a osobních rozhodnutích. Akce a boj je zde zastoupen na většině stran a tvoří hlavní nosnou sílu komiksu. Bohužel na úkor lepšího rozvinutí postav a celkového příběhu. Jedná se o krvavou řežbu, kde se setkávají meče a sekery s magií a démony… Krev je úplně všude.

Komiks má moderní barevnou kresbu. V určitých pasážích má své kouzlo, což k tomuto komiksu dobře ladí. Ačkoli postavy a svět není nikterak detailní, tak s krví a souboji si kreslíř dal velmi záležet.  Obálka je i přes svou jednoduchost perfektní a líbivá navíc se bude v naší komiksové sbírce vyjímat.

Závěrem lze říci, že se jedná o komiks, který se spoléhá na známé jméno, ale ve světě Diabla nemá prakticky žádnou váhu. Pro fanoušky hry jde pouze o malou zajímavost, pro ty, kteří neznají původní předlohu, je to jednoduše krátký a krvavý komiks. Komiks má dobrou, kvalitní kresbu a jednoduchý příběh.

Hodnocení 2,5⭐/5⭐