Recenze na animovaný seriál od Netflix : Arcane

arcane

Název seriálu: Arcane: League of Legends

Žánr: fantasy, akční, dobrodružné

Stopáž: 9/ různá stopáž

Arcane seriál ze světa League of Legends… Pro spoustu lidí to bude znít dost nezajímavě. Většina lidí někdy slyšela název LoL, Lolko, který se používá pro označení této herní série. Lolko jako hra mě prozatím míjela i když jsem samozřejmě o ní hodně slyšel. Tento druh her (moba) mě nikdy nějak extra nebral.

Po shlédnutí prvního traileru na seriálovou adaptaci, jsem si řekl, že tohle určitě musím vidět. A rozhodně jsem neprohloupil! Tato seriálová bomba je něco úžasného. V žádném případě nevadí, že nemáte vůbec páru, co to League of Legends je. Nepotřebujete znát svět ani postavy. Tento seriál je nový příběh v ne moc známém světě. Ano, ke hře v minulosti vznikly charakterové filmečky a universum bylo také nějak nastíněno, ale v tomto případě je velmi otevřené a dá se v něm dobře pracovat. Lolko má přes 130 charakterů (šampionů), velké množství ras a povolání, takže jde o svět neomezených možností. A studio Riot Games se snaží tento svět využit na sto procent.

Co mě vlastně zaujalo na první pohled u této seriálové adaptace?

V první řadě musím vyzdvihnout titulky a jejich zpracování. Vizualizace s hudebním doprovodem od Imagine Dragons (píseň se jmenuje Enemy,) dává jasně najevo, že zde nedostaneme obyčejný animák.

Seriál má 9 dílů, ty jsou rozděleny do třech aktu po třech dílech. První akt mě hned vtáhnul… stačilo prvních 5 minut a já jsem věděl, že tento počin bude mistrovské dílo…

Hlavní ústřední dvojici jsou sestry Ví a Powder alias Jinx, tato ústřední dvojice je doplňována dalšími vedlejšími postavami, kterých je tu dost, a každá z nich je velmi originální a jedinečná. Jak charakterově, tak vizuálně. Docela mě překvapil vývoj postav, většina z nich projde hodně složitým procesem změny.

Díky tomu, zde dochází k velkému propojení s divákem, jelikož tyto proměny absolvujeme s postavami a více se s nimi sbližujeme. Příběh na mě působil velmi intenzivně, a naplno jsem se do něho ponořil. Celá první řada se odehrává v delším časovém období, postavy poznáváme více do hloubky a sbližujeme se s nimi. V prvním aktu jsou hlavní postavy děti, druhý a třetí akt se odehrává o několik let později, takže hlavní hrdinové jsou už dospělí a nesou si sebou jizvy na duši i tělu, a bojují nejen se světem ale také sami ze sebou… Hlavně Jinx a Jayce procházejí obrovským charakterním vývojem, ke kterému je nutí příběhové okolnosti.

Tento seriál má bravurní tempo a velmi dobře ukazuje fungování světa i jeho zákonitosti. Na to, že každý díl má sotva hodinu se podařilo scénáristům dostat do tak krátkého času tolik emocí, dějových zvratu a osobitých postav. Každý díl je dokonalý režisérský i scenáristický požitek. Kamera je zde geniální, tolik detailních záběru, které impozantním způsobem doplňují vizuální požitek, jsem neviděl ani ve spoustě celovečerních hraných filmech. Kamera zde podniká různé přejezdy, krátké záběry na ruce, zbraně či mimiku tváře, divák ani nepotřebuje slova a přesně ví co se zde odehrává a co se odehrává v mysli hrdinů. Přidejte k tomu hudbu, jenž ví kdy má jen lehce hoblovat linie okamžiku a kdy má udeřit plnou silou a dodat říz tomu co se zrovna na plátně odehrává.

Bojové scény jsou dobře dávkovány. Není jich moc ani málo, ve většině případů jsou důležité pro příběh a neslouží zde jen jako efektivní výplň. Každý boj má svůj účel a každá postava v něm svůj úděl. Vizuálně jsou bojové scény dokonalé. Hra barev, světel, střihu a úhlu kamery daly vzniknout impozantní animované řežbě. Navíc souboje neomrzí, jelikož tu proti sobě stojí chladné zbraně, magie a steampunkové technologie podporované magitechnikou, která tu tvoří jednu z hlavních přísad celého příběhu. Jedná se o kombinaci magie a techniky, dohromady se jedná o smrtonosnou a velmi mocnou věc.

Vizuál nedokážu hodnotit jinak než jako absolutně dokonalá hra s lidskými vjemy a pozorovacími schopnostmi, jelikož já jsem jen zíral a říkal si proč takhle nevypadají ostatní moderní animáky. Za mě naprostá dokonalost. Animace je podmanivá a neokoukaná. Někomu může přijít moc barevna či agresivní, ale zde se hodí a hlavně barvy tu slouží jako vyjadřovací a zdůrazňující prvky. Vše tu hraje, jak má.

Mam jen dvě drobné výtky. První je ta, že konec byl řekneme hodně otevřený. Ano nějaké dějové linky se uzavřou ale konec nám vlastně rozehrál nový příběh. Dal nám nové otázky a nevíme co se vlastně stalo a jak to dopadlo? Druhá je, že další série vyjde nejdříve až v roce 2023…

.

arcane

Viděli jste tento seriál? Co vás na něm nejvíce bavilo?