Recenze na fantasy grafický román Vlkochodci

napsal Robin 07.01. 2023

Název díla: Vlkochodci

Autor: Samuel Sattin

Nakladatelství: Bambook

Počet stran: 272

Děkujeme nakladatelství @grada_cz za zaslání komiksu k recenzi.

Vlkochodci jsou neuvěřitelnou záležitostí, která vás vtáhne do srdce nejen irských legend a pohádek, ale také do dětské představivosti a nevinnosti. Samuel Sattin zručně adaptuje filmovou předlohu do podoby grafického románu a vytváří tak příběh plný emocí a dobrodružství, lásky a nečekaných situací.

Hlavní hrdinky příběhu jsou Mebh a Robyn. První je vlkochodkyně, která chce ochránit svou rasu, existencí a rodinu, druhá chce pomoci svému otci zlikvidovat vlčí hrozbu, která ohrožuje zdejší město. Otec Robyn je hlavní lovčí a ona by mu chtěla pomoci, bohužel musí sloužit v zámku, což není práce pro ní. Zvídavá Robyn se zatoulá do lesa, kde se její osud spoji s Mebh a toto nevinné setkání roztoči soukolí tohoto dojemného a velmi přirozeného příběhu.

Obě hlavní postavy jsou skvělé napsané, mají svou osobnost a každá je úplně jiná. Dohromady je spojuje přátelství a odvaha jejich interakce jsou dojemné a inspirující. Spolu se vydávají na nebezpečnou cestu za svobodou a zachováním toho co znají. Jejich dobrodružství je plné napětí a nečekaných událostí, které vás pohltí a nepustí.

Za mě je fajn, že se ilustrace drží své filmové předlohy. Kresby jsou originální a dodávají příběhu další vrstvu krásy a fantastičnosti. Kresba se sice nemusí líbit každému, ale má své kouzlo. Každý panel je pečlivě vymodelovaný a plný detailů, které vás přenášejí do Irska, kde nalezneme nespočet zelených lesů a kouzelných stvoření a nebezpečných vlků.

Závěrem jsou Vlkochodci jedinečným grafickým románem, který si rozhodně zaslouží pozornost. Nechte se vtáhnout do světa magie, dobrodružství a emocí, které jím proudí. Je to kniha, která vás nechá plakat, smát se a cítit radost či naději. Mám jen jednu výtku, a to brožovánou vazbu, která je na tak rozsáhlou knihu špatnou volbou. Je to kniha pro děti a nevím, jak dlouho vydrží pohromadě. Pevná vazba by byla lepší.

Hodnocení 4⭐/5⭐