Recenze na brutální komiksovou jízdu Cyberpunk 2077 : Máš moje slovo

napsal Robin 13.01.2024

Název díla: Cyberpunk 2077: Máš moje slovo

Autor: Bartosz Sztybor

Ilustrace: Jesús Hervás

Počet stran: 104

Děkujeme nakladatelství @crew_komiks za zaslání komiksu.

Scenárista Bartosz Sztybor je známý svými příběhy ze světa Zaklínače a v tomto komiksu opět předvedl svůj talent. Sztybor dokázal vytvořit historku ve stylu Sin City, která je drsná, temná, akční, zábavná i překvapivá v jednom. Tentokrát se totiž přesunul z fantasy žánru do sci-fi, přímo do pod žánrů cyberpunku. Musím říct, že mu tato změna sedla a tento komiks mě přesvědčil v tom, že jeho tvorbu budu ještě více sledovat 👍.

Příběh vypráví o staré ženě matce, která se rozhodne pomstít smrt své dcery a dostane se do konfliktu s nechvalně proslulým gangem, který je plný vylepšených zabijáku. Děj je poutavý, dobře napsaný a celkově scénář hodnotím velmi kladně.

Sice se jedná o dějovou klasiku – o cestu pomsty, kdy někdo vytáhne své staré já, aby mu pomohlo pomstít smrt někoho na kom mu záleželo. V tomto případě ale vévodí příběhu zasazení do cyberpunkového prostředí plného neonu, nebezpečných upravených lidí navíc dostaneme i docela povedené a nečekané zvraty. Řemeslně je to celé na výborné úrovni a komiks nemá hluchá místa. Pozitivně hodnotím také zpracovaní nejen kresby, která je pestrá, ale také její celkovou kvalitu. Kresba hraje všemi barvami je moderní, dosti explicitní a detailní, což dodává komiksu skvělou atmosféru.

Charakter hlavní hrdinky je propracovaný tato starší dáma mě ihned dostala, a hned jsem si pomyslel, jaká byla asi za mlada. Její životní příběh by si zasloužil další komiks. Určitě by se jednalo o zajímavou četbu.

Celkově lze říct, že komiks Cyberpunk 2077: Máš moje slovo je kvalitním a poutavým komiksem, který zasahuje do světa Cyberpunku 2077 a přináší zajímavý a napínavý příběh. Doporučuji ho nejen fanouškům hry, ale i všem, kteří hledají kvalitní komiksovou tvorbu. Přestože je to pokračování příběhu ze hry, lze jej s klidným svědomím doporučit i těm, kteří hru nehráli a nikdy nebudou, protože je to samo o sobě uzavřený a poutavý příběh.

Hodnocení 4⭐/5⭐