Recenze na dobrodružný seriál Dopis pro krále, dle knižní předlohy

Název seriálu: Dopis pro krále (The letter for the king)

Akční / Dobrodružný / Rodinný / Fantasy / Drama

Nizozemsko, 2020, 4 h 44 min (Minutáž: 41–51 min)

Je potřeba hned ze začátku zmínit, že tento seriál je natočen dle knižní předlohy. Knížku v roce 1995 napsal Nizozemský spisovatel Tonke Dragt. A napsal jí jako fantasy pro děti a mládež. Od toho se taky odvíjí seriál, čekala jsem ovšem něco úplně jiného. Ale u tohoto seriálu je důležité pochopit, že je určený pro rodinu s dětmi. I když to byl jeden z nejočekávanějších seriálu tohoto roku z dílny Netflix, docela nás zklamal. Vedle seriálů jako je Hra o trůny, Záklínač atd se vůbec nechytá. A tady v této fázi je důležité si uvědomit, že to tak vlastně má být.

Nedokážu seriálovou adaptaci přesně porovnat s knihou, protože jsem ji bohužel nečetla. (určitě bych jednou chtěla) Ale tuším, že tvůrci seriálu se úplně nedrželi předlohy. (alespoň v osobních vztazích) Nebudu hodnotit příběh, je postavený na knize, takže není tak úplně z hlavy tvůrců. Jediné, co k tomu řeknu, je že hlavní postava byla sympatická a bylo na ní viditelné dobré srdce. Jak důležité, je pomoct někomu v nouzi na úkor svého blaha. Celkově postavy byly dětské, ale nebyli nějak otravné. Musím vyzdvihnout na tomto seriálu záběry přírody. Opravdu krásná podívaná. Efekty vcelku ucházející, ovšem někdy až moc umělé. Co mě ovšem opravdu štvalo u tohoto seriálu byla jeho nelogičnost. Když tedy nevezmeme v potaz koně, který je chytřejší než všichni členové výpravy. Také konec seriálu mi přišel urychlený a celkově slabý. Žádné velkolepé finále se až tak neděje. Hlavní záporák tedy princ Viridian, je tedy pěkný břídil. Nás seriál nenadchnul.

Očekávání je zlá věc.

Hodnocení 2,5⭐/5⭐

Recenzi pro Vás napsala a vytvořila: