recenze na epochální komiks Nanits Chronicles od českých tvůrců

Název díla: Nanits Chronicles

Autor: Michael Petrus & Robert Kaločai

Počet stran: 400

Nakladatelství: @nakladatelstviepocha

Moc děkujeme nakladatelství @nakladatelstviepocha, které nám ve spolupráci poslalo tento komiks.

Anotace

Nanits Chronicles je originální komiksová série z blízké, ale i mnohem vzdálenější budoucnosti, která sleduje osudy tří hrdinů na pozadí mnohem větších událostí formujících zásadně budoucnost planety Země.

2050 – Harry je ostřílený pistolník ze Scarova gangu a žije ve světě trhaného na kusy smrtící pandemií. Všechno se zk
omplikuje v okamžiku, kdy gang cestuje do Santa Fe, aby přivezl cenný náklad. Něco se ale pokazí. Něco se strašně pokazí a Harryho život se obrátí vzhůru nohama.

2177 – Díky sloučenině NANITS je nákaza, jež sužovala svět na planetě Zemi minulostí. Lidstvo povstalo z úpadku a znovu vzkvétá. Z Marsu, který existuje jako svobodná republika nezávislá na Zemi, přilétá delegace, jejíž členem je i mladá marťanka Nia. Ta se zaplete do spiknutí, které ohrožuje život nejen jí, ale i osud všech obyvatel planety Země.

2225 – Špinavá cyberpunková detektivka, ve které se do temných zákoutí černého trhu vydává detektiv Frinkle, zlomený muž poháněný hněvem a touhou po pomstě. Jeho jediným cílem je ochromení černého trhu a výroby nebezpečné napodobeniny NANITS. Cesta za odhalením toho, kdo za výrobnou napodobeniny stojí, se ukáže jako mnohem nebezpečnější, než se na první pohled zdálo.

No, kde začít… Dlouho očekávaná věc, komiks jenž vznikl z velké části u nás s ambicemi světového formátu… Už jen toto vás donutí si tuto obrovskou bichly přečíst.
Ano, komiks je technický naprosto dokonalý. Držíte v ruce nějaké to kilo v pevné vazbě s krásným barevným přebalem. Každá stránka je umělecký skvost. Kresba, kterou dělali sice zahraniční kreslíři je naprosto famózní – je krásná, barevná a moderní. Je jasné, že ve světě je už spousta takových komisku ale z Nanits mám větší radost jelikož je to český projekt a to oceňuji. Jediná malá chybka v technické stránce je ta, že mi občas přišel komiks moc tmavý, hodně černé a celkově v horším světle i kresba někdy trochu zanikala.

Technická stránka 5⭐/5⭐

Teď k příběhu, máme zde prolog i epilog, který je v tomto komiksu za mně velmi důležitý pro celkový pohled na svět a to co se v něm odehrává. Navíc epilog funguje jako tmel celého příběhu ale nebudu spoilerovat. Svět a jeho situace je to nejlákavější na tomto příběhu. Celé to je velmi propracované, je tam spousta malých nuancí a různých detailů, které povznášejí celý komiks na výší úroveň. Dále je komiks rozdělen do tří hlavních příběhu, každý se odehrává v jiné době (2050-2225). Takže zde máme spoustu prostoru pro tvorbu a velkého množství různých odkazů i legend.
První příběh je nejlepší, je to vstup do Nanits, vtáhne vás a vlastně tak zaujme, že i další dva slabší příběhy vás baví hlavně už jen ze zvědavosti. Zbylé dva příběhy mají každý něco do sebe. První je těsně po propuknutí epidemie a jedná se o postapokalyptické období, kde svět teprve čeká na svou záchranu a obnovu. Zde si mi nejvíce líbila špinavá uvěřitelný kresba a díky ní až westernova atmosféra… Poslední příběh byl prostě cyberpunková jízda, kde se více zabíjelo než přemýšlelo ale mě to bavilo. Navíc si myslím že hrdina tohoto příběhu bude v dalším pokračování důležitý článek. Ano komiks by měl mít pokračování a my ho chceme už teď…😍

Znáte nějaké česke kvalitní komiksy ?