Recenze na knihu Rudá od českého autora Dalibora Váchy

Dalibor V8cha

Název díla: Rudá

Autor: Dalibor Vácha

Počet stran: 432

Nakladatelství: Epocha

Děkujeme @nakladatelstviepocha za zaslání knihy k recenzi.

Máme tu druhý díl, který není až tak přímým pokračováním příběhu z jedničky. Je to spíše nový příběh se starými postavami, jenž se odehrává v nám známém prostředí, ale to také není až tak pravda. Prostředí zůstává stejné (Československo) ale mění se okolní situace. Sovětský svaz (Rusko) napadne východní Evropu a chce si vzít to, co mu podle něj náleží. A v tomto boji mu má pomoct nová zbraň a tou zbraní jsou Kostějové tzv. Espeři, nám dobře známí lidé z prvního dílu. Lidé, kteří ovládají mimosmyslové a psychotronické schopnosti.

V tomto díle sledujeme příběh nám známe Jenovéfy, která je také Esper. Dalšími protagonisty průběhu jsou bývalý klaun Míšo a Československý voják Karel. Pro Míšu je to putování za nalezením odpovědi na jeho osud, a za nalezením Jenovéfy. Voják Karel zase brání svou vlast proti zlu, které je mnohem mocnější, než si uměl představit, jelikož Espeři vládnou brutální mocí a nebojí se jí použít proti komukoliv.

První díl byl šedý, ponurý a mě osobně se hodně líbil, nejen díky své atmosféře ale díky svému osobitému usazení. Tento díl je hoden svého jména šedá a depresivní atmosféra nám tu zůstala to ano, ale teď je tu děj protkán mnohem větším množstvím rudé krve a nekompromisní akcí, která je velmi povedená a dobře napsaná. Dostáváme spoustu nových postav, které se tu vraždí, jak na běžícím pásu. Nezůstanou ušetřený ani postavy z prvního dílu, autor byl prostě nekompromisní a rozjel pořádně rudé jatka. Takže jsem si pomálu nestihl ani vybudovat nějaký pořádný vztah k novým postavám a skončil nakonec u starého známého z prvního dílu.

Kniha se čte sama, příběh plyne stejně rychle, jako umírají vojáci na obou stranách. Kniha je svým dějem velmi aktuální a při její četbě jsem si říkal, jak to ten autor dokázal, tak trefit. Autor dokáže zaujmout a já jsem knihu přečetl během pár dnů. Již od poloviny knihy jsem tušil kam děj bude směrovat, na konci knihy jsem však byl překvapen, finále bylo jiné, než jsem předpokládal.

Závěrem musím říct, že mě kniha velmi bavila. Je akční, je krvavá, má hustou atmosféru, a navíc je i dosti aktuální. Celkově se jedná o lepší knihu než první díl…

Hodnocení 5⭐/5⭐

Další tipy na knihy od nakladatelství Epocha 👇