Recenze na komiks Amazing Spider-man 1.- Návrat ke kořenům

Název díla: Amazing Spider-Man – Návrat ke kořenům

Autor: Nick Spencer

Počet stran: 156

Nakladatelství: @crew_komiks

Recenze: Janča

Moc děkujeme nakladatelství @crew_komiks, které nám ve spolupráci poslalo tento komiks.

S velkou radosti oznamuji, že nakladatelství CREW začalo vydávat novou sérii Amazing Spider-Man! Na pavoučka jsem se opravdu moc těšila! A doufám v to, že série bude úspěšná. 😊 Komiksu napsal scénář Nick Spencer – americký autor komiksů, bývalý regionální politik, který napsal i sérii Captain America: Steve Rogers (3 knihy); sérii Doctor Strange (8 knih); sérii Tajné impérium (1 díl – druhý vyjde 10.11.21 od BB art).

CREW za svou dobu zatím nevydalo moc komiksu se spidermanem… tedy v porovnání s Batmanem. 😊 Kterého se snad nikdy nenabažíme, ale já osobně jsem za tuto pavoučí sérii moc ráda. A hlavně první díl mě opravdu nadchl!

Obsahuje sešity Amazing Spider-Man (2018) č. 1–5 a materiál ze sešitu Free Comic Book Day 2018 (Amazing Spider-Man/Guardians of the Galaxy) č. 1 – od Nicka Spencera, Ryana Ottleyho, Cliffa Rathburna, Laury Martinové, Humberta Ramose, Victora Olazaby a Edgara Delgada.

Nový začátek pro SPIDER-MANA!

Život Petra Parkera je vzhůru nohama! Jedno malé odhalení z minulosti a v ohrožení je nejen jeho práce, ale i vztahy a vůbec celý život. A jako by to nestačilo, musí si Spidey poradit i s mimozemskou invazí (s mysteriózním zvratem), novým spolubydlícím (kterým je padouch Boomerang), novými šrámy na milostném životě… a nebezpečným novým protivníkem! Jo, to všechno je hrozný, ale co teprve souboj… Petr Parker vs. Spider-Man? Zdá se, že se někdo rozhodl Petra napodobovat… ale proč?

Už přebal upoutal mou pozornost a hned jsem si dokázala představit, jak celkové vzezření komiksu bude vypadat. A ani trochu mě kresba nezklamala, i když se mi v tomto díle spiderman zdál docela mužný a starší stejně jsem si to naprosto dokonale užila. Kresba i čitelnost textu byla nad míru dobrá. Komiks je krásně barevný a užvaněný 😀 … asi tak jako náš hodný soused Spider-man.

Tento komiks má velmi zajímavou zápletku, a naprosto dokonale koresponduje s opravdovým charakterem Spider-mana. Autor se ho za žádných okolností nepokoušel přetvořit ke svému obrazu či ho genderově vyvážit.  Spider-man je veselý, vtipný (nebo se o to aspoň pokouší, za každé situace – hlavně, když stojí proti svým nepřátelům) ale je i z části rozdvojená osobnost. Nechybí nám tam ani spider-manovi nepřátelé a akci napjaté boje, protkané pavučinou vtipu.

V tomto díle je zajímavá hloubka o nerozhodnosti samotného hlavního aktéra ke své vlastní osobnosti. Jeho neustálý boj o to zůstat Peter Parker ale dokáže zůstat i Spider-man? Peter dokáže být vážný a řešit odpovědnost za své prohřešky, kterých nyní má dost. Ovlivňují jeho vztahy i kariéru. Řeší své osobní problémy a střetnutí s vlastní smrtelností… A Spider-man? Neustále muž v obleku, který zná jen vtípky a hlášky. Ovšem perfektně bojuje se zlem.

spider-man
spider-man
spider-man
spider-man
spider-man
spider-man
spider-man
spider-man

Musím uznat, že tento komiks se mi opravdu moc líbil a upřímně doufám, že si udrží kvalitu i do dalších dílu.

Tady pár zajímavých úryvků:

Existuje dobrý důvod, proč si vyprávíme příběhy. Detaily, na které se soustředíme. Ty, které vynecháme. Jak to celé poskládáme za sebe… Na tom všem záleží. Někdy dokonce moc. Protože tyhle příběhy potřebujeme, abychom přežili zlé časy.“

„Snila jsem o životě, ve kterém budeme jen my dva, víš? Bez všech těch Green Goblinů a Venomů, kteří mění všechno v hororovou show. Ale je tu jeden problém. To už bychom pak nebyli my, ne? Protože bys to nebyl ty.“

„Ale možná je tohle to, co jsi potřeboval, co? Abys konečně pochopil, že s velkou mocí přichází i velká odpovědnost.“

Četli jste nějaký Marvel komiks?