Recenze na komiks Batman: Jejich temné plány: Díl první

Ilustrace: Guillemo Marcho

Počet stránek: 128

Rok vydání: 2024

Děkujeme nakladatelství @crew_komiks za zaslání recenzního výtisku této knihy.

Kdo má plán na zničení Temného rytíře?

Anotace:

Do města přijíždí Deathstroke, neslavnější nájemný zabiják světa, aby splnil zakázku. Brzy následují další a Batman se náhle ocitá v obklíčení profesionálních vrahů – i gothemského stálého zločineckého kádru, od Riddlera přes Penguina až po Harley Quinnovou.

A v momentě, kdy se Temný rytíř přiblíží k odhalení záhadné figury, která v pozadí tahá za nitky, dostane se jeho životní lásce, Catwoman, do drápů odporné tajemství. Dokáže jí ho Batman vyrvat, aniž by tím zničil jejich vztah?

V tomto díle se Batman musí vypořádat s návratem starých nepřátel a zároveň čelit novým výzvám, v podobě vztahu s Catwoman, a neznámé osobě, která všemu v pozadí šéfuje.

Tento komiks mi osobně ukázal nový a jiný pohled na Gothem a nejslavnějšího Gothamského mstitele a jeho svět. Autor James Tynion IV pokračuje v duchu svých předchozích děl, ale nebojí se vnést do příběhu nové prvky, což já osobně velmi chválím.

Autor i přes temnou a velmi realistickou podobu Gothamu, Batmana a jeho úhlavních nepřátel udržuje svůj psaný projev docela při zemi a nepouští se do nějakých šílených akcí a barevných výstřelků. Přesto všechno je příběh velmi dobře napsán a dávkován přiměřeně tomu, abych se jako čtenář nenudil, a přitom dostával konzistentně vše, co dobrý komiks s temným rytířem má mít.

Kresbu Guillema Marcha hodnotím jako velkolepou a oku velmi líbivou, dodává příběhu až filmový rozměr. Navíc je podobně jako příběh situována do temnější a přiměřenější podoby. Sice i zde najdeme pár barevných výstřelků, ale přicházejí a odcházejí podle toho, co se zrovna odehrává v příběhu a jaká postava se zrovna nachází na stránkách tohoto díla. Přece jenom Harley Quinn má své okna barevnější než Catwoman. Což mě osobně vede k tomu, že příběh se nezaměřuje pouze na konflikt mezi Batmanem a jeho nejslavnějšími nepřáteli, ale také prozkoumává jeho vztah s Catwoman, což přidává další vrstvu k příběhu a celkovému narativu.

Závěrem Batman: Jejich temné plány – Díl první – hodnotím jako solidní příspěvek do Batmanovy série, který by měl uspokojit jak dlouholeté fanoušky, tak i nové čtenáře, kteří hledají svěží přístup k ikonickému superhrdinovi. Komiks je plný záporáku a Batman jim opět čelí v ulicích Gothamu. Kresba je propracovaná a příběh nepustí a drží čtenáře ve svém obětí. Jsem zvědavý, co nám přinese pokračování…

Hodnocení 5🦇/5🦇