Recenze na komiks Batman, který se směje

crew

Název díla: Batman, který se směje

Autor: Scott Snyder

Kresba: Mark Simpson – Jock

Počet stran: 232

Děkujeme nakladatelství @crew_komiks za zaslání recenzního výtisku této knihy.

Batman, který se směje není jen o jednom Batmanovi, není o jedné podobě Bruce Wayna. Scott Snyder v tomto komiksu posunuje vnímání samotného Batmana o hodně velký kus dál. Musím říct, že Batman je neomezená studnice možností a s každým dalším komiksem mě čím dál více přesvědčuje o své výjimečnosti. „Batman, který se směje“ tuto výjimečnost nejen potvrzuje, ale ještě překonává její současné hranice.

Příběh tohoto díla nás zavede do nejtemnějších zákoutí lidské potažmo Batmanovi duše. Tento komiks není jen o přemrštěné akci, není o záchraně světa. V tomto komiksu zachraňuje Batman Gotham a hlavně sám sebe. Batmanovský multivesmír nabízí mnoho jiných realit, a z těchto realit přichází nový nepřátele. Nepřátele, se kterými ještě nikdy nebojoval, protože jak bojovat sám proti sobě, navíc když váš soupeř nezná strach a slitování?

Komiks krásně ukazuje, jak život a životní rozhodnutí dokáží změnit samotnou podstatu každého z nás i samotného Batmana. Nový nepřátelé jsou výjimeční, a přitom v jádru stejní, akorát se každý kvůli svým problémům a zážitkům, i malým rozhodnutím vydal po jiné cestě. Někdo po cestě šílenství, někdo po cestě konečného zúčtování.

Batmanovi nepřátele jsou naprosto šílení a jedineční. První z nich je Batman, který se směje, jež podlehl vlivů Jokera a stal se jeho netopýřím odrazem. Druhý Batman nese jméno Ponurý rytíř, toho zformovala jedna jediná volba, a kvůli této volbě si zvolil cestu smrti a finálního soudu. Jeho nepřátele se nebojí tak jeho, jako jeho smrtonosných zbraní. Společně se snaží našeho Bruce dostat na svou stranu a zahalit Gotham do stínu a vytvořit svou vlastní realitu. V této realitě by vládlo šílenství a smrt nad zákonem.

Komiks je to drsný, ponurý a velmi intenzivní. Nikdy nekončící akci střídají velmi originální a šílené situace. Scenáristicky na vysoké úrovni. Příběhu nemám vůbec co vytknout. Máme tu spoustu známých postav a většina z nich je pro tento komiks důležitá. Bez jejich pomoci by Batman těžko byl Batmanem. Osobně se mi velmi libí prostor, který tu má Alfred a celkově mám jeho postavu velmi rád. Takového parťáka by chtěl mít každý. Hlavní záporáci jsou výborní, jejich vzezření je naprosto dechberoucí, hlavně teda vizuál Batmana, který se směje. Oba temní Batmani mají výborně napsané příběhy, které jsou uvěřitelné a dodávají jejích postavám na dramatičnosti. Musím vyzdvihnout promyšlenost celého tohoto díla.

Komiks má větší formát je v pevné vazbě, tak jak jsme u těchto pecek od Crew zvyklý. Démonická kresba Batmana na obálce je perfektní, a i samotná pevná vazba je krásně ilustrovaná. Komiks má úžasnou atmosférickou kresbu. Její trhanost, ledabylost až šílenost mě ihned pohltila. Vypíchl bych změnu stylu při vyprávění příběhu z jiných času, vesmírů a realit. Hned mi bylo jasné, že se tento příběh odehrává mimo aktuální časovou rovinu.

Závěrem bych řekl, že jsem použil až moc superlativu na jeden komiks, ale toto velkolepé dílo si je všechny zaslouží a to právem. Batman je číslo jedna mezi komiksovými hrdiny. Batman dokáže i přes své stáří stále zaujmout a překvapit, a to díky takovým lidem jako je Scott Snyder. Jeho sláva trvá už desítky let a další desítky bude určitě trvat.

Já ho určitě neopustím 😁👍.

Hodnocení 6🦇/5🦇

Máte rádi Batmana? Jaký Batman je váš nejoblíbenější?