Recenze na samostatný román ze světa Azylu

Název díla: Chrám Azylu
Autor: Lucie Lukačovičová
Žánr: fantasy
Nakladatelství: Epocha
Rok vydání: 2024

Děkujeme nakladatelství @nakladatelsti_epocha za zaslání knihy.

Chrám Azylu od české autorky Lucie Lukačovičové je samostatným románem ze světa Azylu. Jedná se o české fantasy, které čtenáře zavede do světa plného magie, intrik a dobrodružství. Tento román je součástí širšího literárního světa, který autorka pečlivě buduje.

Příběh “Chrámu Azylu” se točí kolem hlavního hrdiny, který se ocitá v nebezpečném světě lovcu monster. I když se s loveckou organizaci Azyl rozešel ve zlém, tak při pátrání po léků pro svého bratra musí vzít za vděk každou pomoc. Příběh nás zavádí do tajuplné Vietnamské džungle, která skrývá spoustu tajemství. Lukačovičová exceluje v tvorbě postav, které jsou nejen uvěřitelné, ale také hluboce lidské. Hlavní hrdina je silný ale má své chyby ty prověří výzvy, kterým musí čelit, aby dosáhl svého cíle. Vedlejší postavy jsou rovněž dobře vykreslené a přidávají příběhu na hloubce a komplexnosti.

Pro mě osobně je jedním z největších lákadel “Chrámu Azylu” jeho svět. Autorka vytvořila bohatý a detailní svět, který je plný magie a tajemství. Pro někoho může být začátek delší a pomalejší vzhledem k jeho detailnosti. Magický systém je dobře promyšlený a logický, což přidává příběhu na uvěřitelnosti. Svět je plný různých kultur a národů, které mají své vlastní zvyky a tradice, což přidává příběhu na rozmanitosti, hloubce a reálnosti.

Druh vyprávění nemusí každému sedět, ale nedá se mu upřít zajímavý a poutavý styl, který mě rychle vtáhnul do příběhu od prvních stránek. Autorčiny popisy jsou živé a detailní, což mi dovolilo snadno si představit svět a postavy. Někdo má radši když je to více zahaleno a může si toho více domyslet a představit, mě se to líbilo takhle, jak to bylo. Hodilo se to k celkovému vedení příběhu. Dialogy jsou přirozené a dobře napsané, což přidává postavám na uvěřitelnosti.

Závěrem “Chrám Azylu” od Lucie Lukačovičové je dobré české fantasy, které nabízí hluboký a komplexní příběh, bohatý svět a uvěřitelné postavy. Příběh a styl vyprávění mě dokázal vtáhnout do světa Azylu a udržet mou pozornost až do poslední stránky. Tento román je skvělou volbou pro všechny milovníky fantasy a rozhodně stojí za přečtení.