Recenze na třetí díl knižní fantasy série Katja

Název díla: Katja 3 – Magické relikvie I.

Autor: Natali Fox

Počet stran: 400

Rok vydání: 2024

Děkujeme autorce @natali.fox.official za zaslání knihy k recenzi.

Na tuto sérii se vždy těším a třetí kniha, která opět vyšla samonakladem jen ukazuje, energii, nadání a zarputilost, se kterou pro nás autorka tento příběh tvoří.

Katja – Magické relikvie – svazek první je přímé pokračování slovenské fantasy, které mě opět přeneslo nejen do Tresie a Aluverie, ale do celého magického světa, kde se tento zajímavý příběh odehrává. Hlavní postava, Katja, je naprosto klíčová a opět se v tomto příběhu posunuje krok za krokem a její osobnost patří k nejsilnějším stránkám celé knihy.

Katja je stále tou stejnou hrdinkou i když si prochází vývojem a zažívá těžké chvíle, i tak, a hlavně proto ji mám velmi rád a patří k mým oblíbeným ženským fantasy charakterům. V tomto díle její moc roste a dozvídá se o sobě a Argosovi nové reálie, a teď záleží jen na nich, jak je využijí a jestli vůbec. Navíc roste také moc jejího úhlavního nepřítele, a to královny Arie. Tato postava už od začátku má v sobě něco znepokojivého – je silná, sebevědomá, ale také tajemná a je vážně velmi silným nepřítelem, což se v tomto díle opět prokazuje.

Kniha se čte velmi dobře, autorka se knihu od knihy zlepšuje a četba i když pro mě trochu komplikovanější, jelikož čtu ve slovenštině a né ve svém rodném jazyku je díl za dílem jednodušší. Což neznamená, že by slovní obraty a celkové literární vedení bylo jednodušší. Příběh je prostě napsán dobře a střídání vážných, akčních a zábavnějších části má hlavu a patu.

Vedlejší postavy, nejsou jen pouhými přívěsky její cesty, ale každá z nich má svůj vlastní příběh a motivace, které jsou často stejně zajímavé a komplikované jako samotná Katja. Její spojení s Argosem je například jedním z hnacích motorů příběhu a nevím, zda to je romance nebo láska s moudrostí. Je to vážně povedené, a to na knižní romance moc nejsem. Další nové postavy, co se zde objevují mají své kouzlo a je velmi těžké poznat na jaké straně vlastně stojí, což dodává příběhu na zajímavosti a vyspělosti. Pro mě osobně je také zajímavý pohled ostatních postav na prastarou magií a její využití a na svět kolem nich všeobecně.

Jedním z nejsilnějších aspektů knihy je vzájemná interakce mezi postavami. Každá konverzace, každá akce má svůj hlubší význam, a vztahy mezi postavami nejsou černobílé. Je tu přítomná určitá dynamika moci, přátelství, zrady a důvěry, která čtenáře udržuje v neustálém napětí. Musím také vyzdvihnout provedení samotné knihy. Na to, že se jedná o samonáklad je kniha velmi pěkně udělaná. Obálka je opět velmi povedena a vnitřní černobílé ilustrace dodávají knize tu správnou magickou atmosféru.

Celkově vzato, Katja – Magické relikvie je kniha, která splnila má očekávání a já jsem se při její četbě bavil. Některé části byly delší a já nedostal odpovědi na všechny své otázky jsem i tak velmi spokojený. Hlavní hrdinka, která je silná, složitá a lidská, je to pravé pro tento příběh. Je to příběh, který stojí za pozornost nejen díky svému magickému prostředí, ale především díky postavám, které se budou vyvíjet a měnit – stejně jako můj pohled na ně a na tento svět.