Recenze na romantickou sci-fi s názvem Vesmír rozhodl jinak

napsala Janča   💙    20.01.2023

Název díla: Vesmír rozhodl jinak

Autor: Theresa Black

Počet stran: 218

Nakladatelství: Canc

Děkujeme nakladatelství @nakladatelstvicanc za zaslání knihy k recenzi.

Riva má života plné zuby. Už dlouho cítí, že sem prostě nepatří a tento pocit každým dnem jen sílí. Důvod snažit se není. Možná kdyby se narodila v jiné době, zemi, dimenzi… možná by to bylo jiné. Možná i lepší.

Ovšem ve chvíli, kdy sama se sebou svádí finální boj, zda zůstat nebo už konečně zmizet, naráží na cizince, který nepatří do jejího života a vlastně ani vesmíru, ale právě pro něj Riva znamená základ všeho. Může se osud přeci jen plést, nebo je vše předem dáno bez možnosti změn?

Kniha je psaná v ich-formě, děj moc hezky ubíhá. I když mi zprvu byla hlavní hrdinka Riva trochu nepříjemná, po pochopení jejího temperamentu, jsem si jí oblíbila a fandila jí. Moc se mi líbil její sarkastický humor, který také velmi ráda využívám, a tak trochu si v něm i libuji. 😊 Další hlavní postava je vědec Axar, který naopak neoplývá humorem žádným. Ovšem jako ústřední postavy této knihy se k sobě neuvěřitelně hodily a jejich pouto bylo opravdu úžasné. Moc se mi líbilo, jak autorka tento prvek zakomponovala do příběhu bez toho, aniž by toto vložení působilo násilně a prvoplánově.

Zhruba v polovině se příběh bleskurychle přenese na jiné místo, to se mi až tak moc nezamlouvalo a myslím si, že by to šlo udělat šikovněji. Ale předpokládám, že autorka chtěla šokovat jak hlavní postavu, tak i nás samotné. Mě ovšem tento zásah, trochu přetrhl ten prožitek ze čtení jejich romance, na druhou stranu autorka si tak připravila příběh na následující zvraty, které byli moc hezky popsány. Postavy jsou velmi uvěřitelné, se všemi svými chybami a skrytími stránkami osobnosti.

Moc se mi líbilo, že nám autorka poskytla plno detailů, díky níž byli postavy lidštější. Bohužel mi trochu chyběla historie hlavní postavy Rivy, a proč její život byl tak těžký. Co prožila, že si chtěla vzít život? Tak samo motivace Athei , která utekla před svým mužem. Proč? Opravdu to byl tak strašný život? Nebyla prostě spokojená?

Na tyto otázky odpověď asi nedostaneme, ale není to pro příběh až tak důležité. Každý člověk je jiný, a někomu jedna věc přijde normální a druhému člověku se může zbořit svět.

Konec knihy, mi přišel trochu moc rychle ukončený. Na druhou stranu se mi líbila snaha autorky nepodstrčit to čtenářovi přímo na zlatém podnose ale trochu ho i donutit číst mezi řádky. 😊 A další velké plus pro mě je originální nápad cestování podmořským metrem. Doslova jsem se u čtení zastavila a zasnila, jak by to vypadalo, kdybych tam stála já sama.

Závěrem se jedná o velmi osobitý a zajímavý příběh, který měl svou myšlenku a držel se jí. Občas mi přišli věty trochu kostrbatější a někdy se mi stalo, že jsem musela jednu větu číst víckrát. Ale možná to bylo tím, že jsem nebyla dostatečně soustředěná. Ono je to občas těžké, když vedle vás neustále hopská dítě. Pak je nějaké to soustředění v čudu. 😊 Každopádně knihu jsem si užila a bavila mě. Ač je to kniha plná různých vesmírů, soustředí se spíš na ústřední dvojici a její pouto. Dobrá a neotřelá kombinace sci-fi a romantiky. A určitě nemůžu opomenout skvělou práci nakladatelství Canc v čele s Rosanou Zvelebilovou, které nejenže vytváří krásné knihy ale i vše okolo, od vtipného a osobitého webu, kde najdete i eshop až po drobnosti ke knize, jako jsou záložky a placky.

PS: Věřím na spřízněné duše! Já tu svou určitě našla. ♥

Hodnocení 3,5⭐/5⭐

Recenzi pro Vás napsala a vytvořila: