Recenze na antologii Růžová apokalypsa z nakladatelství Canc

Název díla: Růžová apokalypsa

Autor: Vícero autorů (antologie)

Počet stran: 228

Nakladatelství: Canc

Děkujeme @nakladatelstvicanc za zaslání knihy k recenzi.

„Růžová apokalypsa“

Každý z nás si pod tímto slovním spojením představí něco jiného. Přesně o tom je i tato sbírka povídek. Musím konstatovat, že to byla jízda na růžovém prkně po růžovém oceánu plném růžových žraloků, co ztrácejí růžové zuby při honbě za mým růžovoučkým masem… I takto jednoduše bych definoval tuto sbírku…

V pořadí moje druhá povídková kniha v tomto roce. Růžová apokalypsa byla příjemná změna po čistě hororové a psychicky náročnější antologií Červi v hlavě. Růžová apokalypsa obsahuje 20 vítězných povídek ze soutěže OSKar 2022 a navíc mají tyto povídky jedno společné. Všechny mají jako hlavní téma růžovou apokalypsu. Každý z autorů se k tomuto slovnímu spojení postavil jinak a díky tomu vzniklá velmi rozmanitá sbírka povídek.

Těchto 20 povídek nabízí plejádu různě více či méně šílených až bizarních nápadů a je také průřezem snad všemi literárními žánry. Samozřejmě svým vlastním způsobem. Většina povídek byla velmi nápaditá a šlo poznat, že její tvůrce psaní prostě baví. Jedná se spíše o velmi zábavnou, rychlou a svěží četbu. Občas jsem si říkal, kdo to může vymyslet, ale v tom je také krása krátkých povídek. Když se mi prostě nějaká nezdá nebo nelíbí, není to tak hrozné jako když přečtu 500 stran, a nakonec jsem z knihy zklamaný. Tady prostě ty horší povídky vystřídají ty lepší a najde se tu i několik skvostů, u kterých jsem se velmi bavil až hystericky chechtal 😆👍.

Nebudu tady rozebírat dopodrobna každou z dvaceti povídek. Některé jsou lepší, jiné horší, ale všechny se četly dobře a byly nápadité. Některé by si určitě zasloužily delší zpracování, jelikož knížka je na takové množství povídek docela úzká. V celku se ale autoři s délkou svých povídek vypořádali s grácií. Myslím, že si zde svou oblíbenou povídku najde snad úplně každý. Maximálně nějaký zarytý fanda Harlequinek by mohl být nespokojen 😆😆.

Musím také vyzdvihnout celkové zpracování knihy od obálky, přes příjemnou velikost až k povedeným ilustracím, které dokreslují celkovou atmosféru každé povídky. Nakladatelství Canc má ty ilustrace a jejích použití velmi dobře zvládnuté.

Závěrem – Přečtěte si Růžovou Apokalypsu, je to zábavná antologie plná pěkně růžovoučkých povídek. Je to také možnost, jak poznat nové a méně známé autory a autorky. Já osobně mám povídkové knihy velmi rád a tato mě hodně potěšila. Zase jsem získal úplně jiný pohled na svět a na růžovou barvu 😆😆. Všechno se přece dá brát s humorem. Nejen zombie apokalypsa nebo získávání zboží do second handu, ale také znovuzrození, či hlídání dětí na narozeninové oslavě.

Máš rád/a povídkové knihy?