Recenze na brutální komiks Warhammer 40,000: Sestry Bitvy

Název díla: Warhammer 40,000: Sestry bitvy

Autor: Torun Grønbeek

Počet stran: 120

Nakladatelství: crew

Děkujeme nakladatelství @crew_komiks za zaslání komiksu.

PŘEŽIJTE PONUROU TEMNOTU VZDÁLENÉ BUDOUCNOSTI SE SESTRAMI BITVY PO BOKU!

Warhammer 40,000 je světový fenomén hlavně mezi vyznavači nikdy nekončících krvavých bitev. Já osobně jsem hrál hry, četl několik knih i komiksů a tento fenomén mě láká stále víc. Vesmír Warhammeru je obrovský a krutý. Není to vesmír pro malý holky nebo milovníky růžové barvy, či jednorožců. Je to vesmír, ve kterém bych určitě nechtěl žít. Vesmír plný násilí, smrtí, krve a šíleného fanatismu. Tento příběh a ústřední postavy Sestry bitvy jsou dalším dílem do této obrovské skládanky a představují nám nové hlavní hrdinky.

Warhammer 40,000: Sestry bitvy nás seznámí s elitní ženskou jednotkou ADEPTA SORORITAS, která je vedená kanovnicí Veridyan. Další důležitou součástí jednotky je novicka Ghita. Pro kterou to je první ostrá akce. Tato obávaná jednotka má za úkol na planetě Siscia zachránit ztraceného akolytu inkvizice a potlačila kacířské povstání. Bohužel, pro jednotku ADEPTA SORORITAS není povstání to nejhorší, co je na této ďáblem posednuté planetě čeká. Elitní ženské komando se bude muset vypořádat s mnohém větším zlem, než čekaly.

Sestry bitvy se vyznačují především rychlou a nikdy nekončící akci. Svět Warhammeru nenabízí jedinou možnost, kdy si hlavní postavy a také já jako čtenář mohu oddychnout. Bojové pasáže střídají pasáže plné náboženského šílenství a lidské krutosti. Pro mě neznámý autor Torun Grønbeek se snaží akční pasáže rozmělnit politikařením a konstatováním toho, co se odehrává na planetě Siscia. Komiks obsahuje mapu známého vesmíru a několik stránek, které se věnují historií ADEPTA SORORITAS a jejího začlenění do vojenské hierarchie. Velmi mě také potěšil bližší pohled na výstroj a výzbroj Sester bitvy. Toto všechno dopomáhá k realičnosti a celkově dokresluje a obohacuje požitek z četby.

Komiks se čte výborně. Přečetl jsem ho na jeden zátah u pěkně silné kávy, jelikož tato četba má brutální říz. Musím pochválit výbornou atmosféru, ať už psaným textem, tak celkovým vizuálem. Atmosféra je jedinečná a komiks se snaží vytřískat ze světa Warhammeru co to dá. Samotný příběh není sice nic geniálního a je to klasický béčkový akční scénář, jak vystřižený z devadesátek. Sestry bitvy nepotřebují hlubokomyslný příběh mají jiné přednosti. Tempo, brutalitu, drsné hlavní postavy a hordy zfanatizovaných nepřátel. Náboženství je tu velmi důležité. Já osobně takové knihy/ komiksy nemám rád, ale zde je to náboženství, tak brutální podané, že je až komický zábavné. Při četbě jsem si říkal, že takový dav fanatiků vydá za celou jednotku a nestojí žádnou techniku ani peníze 😆👍.

Navíc musím vyzdvihnout vizuál a kresbu. Ta je vynikající, propracovaná a dodává příběhu přesně to co má. Nešetří se zde červenou barvou, nejen v podobě hektolitrů krve ale osobně mi přišlo, že komiks je hodně tónovaný do červena spíše do temně rudé barvy. Dodává to komiksu takovou temnou, ďábelskou auru.

Závěrem – Sestry bitvy jsou výborným komiksem z universa Warhammer. Jsou novou sérii a etapou Marvelu a Warhammeru. Musím vyzdvihnout kvalitně propracovanou akci a bojové scény. Komiks je akční jednohubka, která je součástí výborného a originálního vesmíru.

Četl/a jsi komiks? Máš rád/a serií Warhammer 40k?