Recenze na sedmý díl české sci-fi série Legie: Mrtvá schránka

Název díla: Legie: Mrtvá schránka

Autor: Kristýna Sněgoňová

Počet stran: 304

Nakladatelství: Epocha

Děkujeme nakladatelství @nakladatelstviepocha  za zaslání recenzního výtisku této knihy.

Vítejte v sérii Legie, vesmírné sáze Kristýny Sněgoňové a Františka Kotlety, plné boje za svobodu a trochy toho humoru.

Na Mrtvou schránkou od Kristýny Sněgoňové jsme se velmi těšil. Legie je jedna z mých nejoblíbenějších sci-fi sérií, která je nenáročná, velmi zábavná a přesto má i něco do sebe. Na české poměry se jedná o neuvěřitelně zábavnou vesmírnou ságu. Je to výborná oddechovka, která má zábavný a fungující vesmír. Bohužel musím přiznat, že sedmý díl „Mrtvá schránka“ mě mírně zklamal.

Po šesti dílech jsem se konečně dočkal. Posádka Kraksny zavítá zpět na naší rodnou planetu. Naši hrdinové nejen, že musí vyzvednout tajemnou „Mrtvou schránkou“, ale chtějí také splnit poslední přání, která po sobě zanechal Vodička. Jedno přání je bizarnější a ujetější než druhé. Přesto všechno se kapitán Moravec a jeho posádka o to pokusí. Bohužel, jak je známe, všechno se ihned pokazí a nic nepůjde úplně podle plánu. Navíc planeta Země je také jiná sice ne tak moc, jak jsem já osobně očekával ale dost věcí se tu změnilo. Okupace Enlily se na ni podepsala a nikdo neví, komu se dá či nedá věřit.

Celá série se vyznačuje dokonalou čtivostí. Stránky padají jedna za druhou a já nechci přestat číst. Bohužel, tento díl má několik slabších míst, a hlavně pro mě osobně nenaplňuje mé představy o okupovaném světě. Nevěřím, že by existovala města jako Havířov, kdyby na naší planetě zůstala sotva třetina obyvatelstva. Nezdá se mi to logické. Zbylo by jen pár velkých měst a možná několik skrytých, kde by žil odboj, ale aby fungoval Havířov a v něm lahůdkářství jak za komunistů 😁😁. To už je i na Legií moc 👍.

Většinou jsem obdivoval na této sérii její dokonalé skloubený humor s kvalitním docela logickým světem. Mrtvá schránka je pro mě první takový naráz na logičnost. Co se týká děje mrtvá schránka hraje svou roli až v poslední třetině knihy a ta je taky pro mě osobně nejzábavnější. Máme tu méně akce za to se setkáváme s několika starými přáteli i nepřáteli. Vyřeší se zde několik starých sporů a učiní pár zajímavých rozhodnutí, která mě docela překvapila. Velmi mě překvapil vývoj Amandy, která se stává velmi důležitou a nedílnou součástí posádky. Její postava je naprosto unikátní 😁👍.

Závěrem – Zatím pro mě osobně nejslabší díl z celé série. Na druhou stranu u takto dlouhých sérií se počítá s nějakým poklesem úrovně a věřím, že další díl to opět nakopne a posádka Kraksny zažije další šílenou melu. Určitě tuto sérii doporučuji všem fandům české sci-fi, dobrého humoru a smaženého sýrů.

Hodnocení 3⭐/5⭐