fantasy_sci.fi_svet

Jak přežit boj s podsvětím to nás naučí gamebook Somorra

Název díla: Somorra: Město lží

Autor: Christian Sußner & Florian Sußner

Počet stran: 416

Nakladatelství: Mytago

Rok vydání: 2022

Děkujeme nakladatelství @mytagocz za zaslání recenzního výtisku této knihy.

Tato kniha je interaktivní román, který ti umožní stát se mladou somorrskou policistkou, jež vede téměř beznadějný boj za spravedlnost.

Tví nepřátelé ti vezmou vše: rodinu, pověst, práci, a hodlají zlomit i tvou vůli. Kdesi v hloubi města však ožije hrozivé tajemství – nejhorší somorrská noční můra si totiž tvůj skon nepřeje…

Jsem moc rád, že jsem si mohl Somorru přečíst a zahrát, jelikož se hraní tohoto gamebooku pro mě stalo osobním bojem nejen se somorským podsvětím, ale také s vlastní povahou. Somorra je totiž hodně přísná, krutá a nic nedarující. Více jsem snad jen umíral maximálně při hraní souls her, i přes tuto trochu deprimující vlastnost Somorry, jsem se od ní nemohl prostě odrhnout a musel jsem hrát až do finálního konce, bud zemřu nebo Somorru nadobro porazím.

Recenze

Jako první bych chtěl zmínit vizuál, ten je velmi povedeny. Na první pohled zaujme černobílá obálka zkombinovaná s krvavě rudými texty. Vizuál jasně napovídá, že toto není četba pro malé děti. Formát je perfektní, měkka vazba je v tomto případě naprosto v pořádku, jelikož zde budete velmi často otáčet stránky a hledat jiné informace, jelikož zde máme vícero tabulek a míst, kde si budete vest zápisky. Uvnitř také nalezneme několik velmi osobitých a povedených ilustrací, které velmi dobře dokreslují onu tíživou, šedou a depresivní atmosféru.

První kapitola je krátké seznámeni s vaší postavou, mladé cílevědomé policistky, která je vržena do příběhu a poznává černotu, která sužuje Somorru. Tato černota a poznaní nás zavede na začátek velmi bolestivé Somorrské cesty. Další kapitola je seznámení se základy gamebooku a možností ho hrát dvěma způsoby, nebo spíše si vybíráme mezi dvěma obtížnostmi (zelenáč a borec), asi je všem jasné, že obtížnost borec nedovoluje jakýkoliv záchytný bod a smrt znamená, že začínáme od nuly. Zelenáč nám dává možnost se při smrti „znovunarodit“ na určitém záchytném bodu, ale samotná Somorra nás nutí hrát na obtížnost borec, jelikož si máte každé toto znovuzrození zapisovat do tabulky zvané švindlovník a mi nechceme švindlovat 😊. Upřímně jsem vydržel být borec do 5 smrti, poté byl švindlovník můj nejlepší kamarád.

.

Příběh je propracovaný, poznáváme kompletní somorrské podsvětí a všechny jeho temné zakouti a největší zlosyny. Jsme pronásledovaní snad úplně všemi a každý se snaží na naší situací něco vydělat. My se snažíme na všechno přijít a vyšetřovaní nás zavede do spousty zajímavých situaci, kde jsou důležité nejen logické ale také paměťové schopnosti. Do toho tu máme aspekt plynutí času a jeden velmi důležitý nebo možná nejdůležitější bod, a to somorin. Jedná se o nejděsivějšího nepřítele tohoto příběhu, a to o drogu, která způsobuje absolutní závislost a v určitých chvílích přebírá nad námi kompletně moc. A boj se přenese z reálného světa do naší drogou pomatené mysli. Díky této droze se dostáváte do výjimečných situací, které vám můžou někdy pomoci, ale v 90 % nám spíše přivedou rychlou smrt.

 

Závěrem – musím říct, že Somorra patří k nejtěžším, ale také k nejpropracovanějším gamebookům s výjimečnou atmosférou, co jsem kdy četl. Po chvilce hraní se z toho stala závislost, ale také osobní boj o mou psychickou pohodu. Somorra je prostě taková. Chytne, pohltí a mě přesvědčila o tom, že v nejbližší době to zkusím znovu, jelikož vím, že tam na mě čeká spousta zákoutí a možností, které jsem zatím neprobádal. Jediné mínus vidím ve velmi velké obtížnosti a komplikovanosti, v tomto gamebooku není místo pro chyby.

Hodnocení 4,5⭐/5⭐

Recenzi pro Vás napsal a vytvořil:
Robin
autor webu
Sdílej:

     Recenze na další gamebooky od nakladatelství Mytago

Hrajete/čtete gamebooky?