Recenze na druhý díl kultovní japonské mangy Akira

akira 2

Název díla: Akira 2

Autor: Katsuhiro Otomo

Počet stran: 304

Děkujeme nakladatelství @crew_komiks za zaslání recenzního výtisku této mangy.

Druhý díl z této legendární japonské mangy přímočaře pokračuje ve vyprávění příběhu z prvního dílu. Všichni hlavní hrdinové z prvního dílu pokračují ve svém nebezpečném tažení za poznáním pravdy a zjištěním že jejich město a jeho historie ukrývá nečekané tajemství. Neo – Tokio nové hlavní město Japonska je dějištěm strhujícího boje o holé přežití nejen hlavních hrdinů, ale také celého mnoha milionového města. Kanedo bývalí vůdce gangu motorkářů spolu s krásnou Kei se snaží zastavit Tecua, jenž se po požití neznámé pilulky stane ještě mocnějším a hledá příčinu všech svých problémů. Tecuo je označen číslem 41 a stává se součástí neznámého vojenského programu. Plukovník se snaží ze všech sil zatajit vše co se děje a zajistit Tecua. Navíc musí zabránit znovu probuzení bytosti jménem Akira…

Recenzi na první díl mangy Akira najdete 👉ZDE👈.

Příběh má strhující tempo, je velmi akční, výbušný a plný dechberoucích soubojů. Spojení psychické a psychotronické síly a nejmodernějších zbraní té doby vypadá na stránkách efektně. Děj obsahuje více postav a jejich linek, které směřují většinou ke stejnému cíli. Přes svoji akčnost se příběh rozvíjí a poodhaluje další střípky ze skládanky jménem Akira. Každá z postav je zajímavá, má propracovaný charakter a jejich motivace se stránku po stránce daří více prohlubovat, stávají se pro mě celkově reálnější. Příběh se místo uzavírání stále stupňuje a nabaluje na sebe další drobečky a tvoří komplikovaný a velmi propracovaný celek.

Největší silou pro mě je grafická stránka mangy. Přes svoje stáří na mě kresba a její propracovanost působí moderně. Je tu spousta detailů a emocí, které dodávají celému příběhu mnohem vyšší úroveň. Líbí se mi, že si Japonci pohlídali toto své dědictví a každé nové vydání musí být co nejvíce podobné tomu prvnímu. Mám rád moderní věci a inovaci, jsou ale díla, která jsou dokonalá ve své původní podobě a Akira je bezesporu jedno z nich.

„Kdo neriskuje, nic nezíská… Ale my asi dostane víc, než jsme chtěli.“

Závěrem tady není moc co psát. Jedná se o mistrovské dílo s dobrým příběhem a úžasným vizuálem. Navíc, když k tomu přičtu datum vzniku nezbývá mi nic jiného než dát plný počet hvězdiček a mangu všem doporučit. Netrpělivě očekávám pokračování příběhu, který mě učaroval.

Hodnocení 5⭐/5⭐

Máte rádi mangy? Koukněte zde na nějaké další recenze 👇

Jaká je vaše nejoblíbenější manga?